جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه دولت باید وظایف خود را در قبال مردم انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر همه کارها در اختیار دولت باشد وضعیت کنونی کشور بدتر خواهد شد اما اگر دولت کارها را به مردم واگذار کند مشکلات رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم که با «یا أیهاالذین آمنوا» آغاز می‌شود، اظهار کرد: این آیات نشان‌دهنده انتظارات خداوند از بندگان، پیامبر اسلام(ص) از پیروان، امام زمان(عج) از منتظران و شهدا از رهروان است.

وی بابیان اینکه سوره مائده یکی از سوری است که با «یا أیهاالذین آمنوا» آغاز می‌شود، اضافه کرد: نام دیگر سوره مائده، ولایت است که 10 انتظار خداوند متعال، پیامبر اسلام(ص) و امام زمان(عج) را از بندگان مطرح می‌کند.

این خطیب حوزوی به انتظارات خداوند از بندگان اشاره کرد و ادامه داد: انتظاراتی که در سوره مائده بیان‌شده است، پنج اصل دارد که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها این پنج اصل را به شیوه مطلوب مورد توجه قراردادند  اما در جامعه اسلامی به‌شیوه مطلوب نتوانسته این اصول را پیاده‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر جا به آیات قرآن کریم و ولایت عمل کرده، موفق شده‌ایم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کارها با موفقیت دنبال شود، باید یک امت واحد باشیم همان‌طور که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز امت واحد بودیم اما متأسفانه امروزه در خانواده‌ها و محله‌ها با یکدیگر متحد نیستیم و در جامعه روحیه کار جمعی وجود ندارد؛ در عرصه ورزش نیز این امر مشاهده می‌شود که در ورزش‌های انفرادی مانند کشتی موفق بوده اما د ورزش‌های تیمی جایگاه خاصی نداریم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند مسلمانان باید یک امت واحد باشند، رفع مشکلات جمهوری اسلامی از براندازی رژیم شاهنشاهی سخت‌تر نیست؛ در براندازی رژیم شاهنشاهی امت متحد بودند اما برای رفع مشکلات کشور با یکدیگر همراه نیستیم.

وی تقویت اتحاد و همدلی را راهکار رفع مشکلات کشور دانست و ابراز کرد: اکنون اگر مشکلات رفع نشده به‌دلیل اختلافات و متحد نبودن است، بر اساس آموزه‌های قرآن کریم امت متحد، محور می‌خواهد که محور شیعیان نیز امامت است.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه محور مسجد باید امام جماعت و محور جامعه نیز باید ولی‌فقیه باشد، تصریح کرد: باید همه مردم تلاش کنند تا متحد شویم و امام جامعه را حفظ کنیم.

وی به بخشی از سوره مائده در مورد انتظارات خداوند متعال از بندگان اشاره و عنوان کرد: باید وحدت داشته باشم چراکه قرآن کریم مسلمانان را به وحدت توصیه کرده است؛ اکنون دشمن در میان مسلمانان اختلاف مذهبی، جغرافیایی، زبانی و سیاسی ایجاد کرده است درحالی‌که اگر مسلمانان حول محور توحید با یکدیگر همراه شوند دشمنان جرأت مداخله نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری توجه افراد به احسان و نیکوکاری را از دیگر انتظارات خداوند متعال در سوره مائده دانست و بیان کرد: اگر همه به فکر یکدیگر از جمله ازدواج جوانان، ورشکستگان و افرادی که مشکل جهیزیه دارند باشند قطعاً بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت و حکومت باید وظایف خود را در قبال مردم انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر همه کارها در اختیار دولت باشد وضعیت کنونی کشور بدتر خواهد شد اما اگر دولت کارها را به مردم واگذار کند مشکلات رفع می‌شود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) آخرین اصل را آیه مذکور را رعایت تقوا دانست و عنوان کرد: اگر تقوا رعایت شود به نتیجه خواهیم رسید، همان‌طور که در سوریه، عراق، ایران و لبنان با محوریت ایمان و تقوا دست‌به‌دست یکدیگر داده و داعش را نابود کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha