جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشور برای عبور از مشکلات و بحران ها نیازمند وحدت و همبستگی است، گفت: تفرقه، اختلاف و ناامید کردن مردم از کشور و آینده نظام خواست و توطئه دشمن است که باید با هوشیاری و وحدت این نقشه ها را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در آیین نمادین ورود امام خمینی(ره) که در فرودگاه نوشهر برگزار شد با اشاره به این که در چنین روزی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از سال ها به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: این روز با ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه و ماندگار ماند.

وی با بیان این که با ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در دوازدهم بهمن ماه سال 57 نهضت انقلاب اسلامی وارد فاز جدیدی شد، خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن سال 57 به پیروزی نهایی رسید.

مسئول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به این که با ورود امام خمینی(ره) به میهمن، نهضت انقلاب به نتیجه نهایی خود که همان پیروزی و استقرار نظام دینی بود رسید، افزود: امروز که حدود چهار دهه از عمر این انقلاب الهی می گذرد شاهد عزت و عظمت روز افزون این ملت در عرصه های مختلف هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که با پیروزی انقلاب استقلال و آزادی به ملت بزرگ ایران هدیه داده شد، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، دوران ظلمت و تاریکی در کشور به پایان رسید و خورشید عزت و عظمت ملت ایران بار دیگر طلوع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی موجی از شادی و خوشحالی را در دل ملت های آزادی خواه جهان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: در عین حال این انقلاب موجب عصبانیت نظام سلطه در جهان شد، چون نهضت انقلاب منافع آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی را در منطقه و سایر نقاط جهان به بن بست کشاند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امروز انقلاب اسلامی به الگویی اثرگذار برای ملت های جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: این انقلاب در سایه خودباوری و استقامت ملت ایران در بسیاری از عرصه های داخلی و خارجی به پیشرفت های بزرگی دست یافته است.

وی با اشاره به این که بسیاری از ملت های منطقه و سایر نقاط جهان که از حکام دیکتاتور خود عصبانی بودند ملت و انقلاب ایران را الگوی مبارزاتی خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: امروز همان ملت ها با برچیدن دیکتاتوری استقلال و آزادی را برای کشورشان به ارمغان آوردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی سیاست های زیاده خواهانه آمریکایی ها را در بسیاری از نقاط جهان با شکست مواجه کرده است، افزود: امروز بسیاری از ملت های جهان هیچ توجهی به تهدید های آمریکایی ها نمی کنند و تنها در مسیری که خودشان تشخیص می دهند حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، استقلال و آزادی را از جمله مهم ترین شاخصه های نهضت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران عصبانی و نگران هستند به دلیل قطع وابستگی و خودکفایی کشورمان در عرصه های مختلف است..

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که غربی ها در گذشته کشورمان را در همه امور وابسته محض خود کرده بودند، گفت: سیاست آمریکا و اروپا در برابر ایران، جلوگیری از پیشرفت کشور و وابسته نگه داشتن مردم به منظور سلطه بر کشور بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندرانبا اشاره به این که انقلاب اسلامی به ملت ایران خودباوری و اعتماد به نفس را هدیه کرد، افزود: اگر امروز کشور در بخش های علمی، صنعتی، نظامی و آموزشی از یک رشد قابل قبولی برخوردار است با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی به دست آمده است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که کسی فکر نمی کرد ملت ایران روزی به این جایگاه رفیع و ارزشمند در عرصه های مختلف دست پیدا کند، گفت: اما در سایه شعار ما می توانیم شاهد یک پیشرفت خیره کننده در عرصه های مختلف هستیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با حمایت و تبعیت آحاد مختلف مردم از امام خمینی(ره) به عنوان رهبر معنوی پیروز شد که تاثیر بسزایی در بین مردم دنیا و کشور گذاشت، گفت: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری این انقلاب حضور و پشتیبانی مردم از انقلاب و نظام اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با دهه فجر اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی فاطمی است و باید مسؤولان و مردم در ترویج این فرهنگ در جامعه کوشا باشند.

وی با بیان این که جایگاه با عزت و اقتدار ملت ایران مدیون از خود گذشتگی شهدا و تبعیت مردم از ولایت فقیه و همدلی مسؤولان و مردم است، گفت: باید هوشیار باشیم چون دشمن در تلاش است میان مردم و مسؤولان تفرقه و اختلاف ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز کشور برای عبور از مشکلات و بحران ها نیازمند وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: تفرقه، اختلاف و ناامید کردن مردم از کشور و آینده نظام خواست و توطئه دشمن است که باید با هوشیاری و وحدت این نقشه ها را خنثی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha