پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی - امام جمعه قائمشهر

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که یکی از مصائب بزرگ و ظلمی نابخشودنی این است که عملکرد بد مسؤولان و مدیران کشور را به پای نظام و انقلاب اسلامی بنویسند، گفت: پنج سال است مدیریت اجرایی کشور تغییر پیدا کرده است، ولی مشکلات را به دولت های قبل حواله می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان قائمشهر با گرامیداشت فرارسیدن ماه بهمن و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ایام ماه پرخاطره در تاریخ معاصر و یادآور وحدت و همبستگی ملت ایران در همراهی با نهضت امام راحل است.

وی با بیان این که با گذری به دوران پیش از پیروزی انقلاب خواهیم دید که این ملت چه ذلتی را تحمل می کرد، افزود: آمریکایی ها در رژیم سابق بر همه امور کشور تسلط کامل داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرموده بودند در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکایی بر شاه ایران شرف داشت و اگر کسی متعرض سگ آمریکایی می شد، باید مورد محاکمه قرار می گرفت، اما اگر یکی از مستشاران آمریکایی به شاه ایران متعرض می کرد، یک ایرانی حق دخالت و یا اعتراض نداشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و در میان بهت بسیاری از کشورهای اسلامی، ایران زمان رژیم طاغوت، نخستین کشوری بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت و ننگی بر دامن ملت نشانده بود. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: ما چنان وضع اسفناکی داشتیم و خدای رحمان بر ما منت نهاد و در پی مجاهدات چند ده ساله امام خمینی(ره) و جانفشانی جمعی از اهل ایمان، مردان و زنان مقاوم به صحنه آمدند، زحمت کشیدند و سرمایه گذاری کردند تا حکومتی بر اساس دین، در این کشور پایه گذاری شود.

امام جمعه قائمشهر خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت و انقلاب کشورمان باید هوشیار باشند، جرا که ممکن است برخی مشکلات و انحراف ها در نحوه مدیریت و اداره کشور به وجود آید، اما با توجه داشته باشیم که این انقلاب موهبت الهی از سوی خداوند متعال برای ملت ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) خواص و برخی نزدیکان ایشان کج روی را در پیش گرفتند، بیان داشت: اگر عامه مردم مقابل انحراف ها می ایستادند و امر به معروف و نهی از منکر می کردند، شاید اوضاع بهتر پیش می رفت. نباید بگوییم که به ما ارتباطی ندارد.

وی با بیان این که شرایط امروز یک شرایط استثنایی در طول تاریخ است، افزود: اگر می خواهیم از هدف امام راحل در تشکیل حکومت دینی مطلع شویم، باید وصیت نامه ایشان را با دقت بخوانیم و در ادامه عملکرد امروز دولت و حکومت را مقایسه کنیم و اگر عملکرد امروز کشور در همان راستای وصیت نامه امام راحل است باید قدردان باشیم و اگر احساس کردیم در آن مسیر قرار نداریم باید هشدار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که حکومت اسلامی بر اساس دین، با حسن نیت و مجاهدت چند ده ساله امام خمینی(ره) و خون بهای شهیدان پایه گذاری شده است، گفت: اگر در هرجای دنیا یک چنین حکومتی شکل می گرفت، همه متدینین وظیفه داشتند به اندازه ممکن کمک و حمایت و پشتیبانی کنند.

امام جمعه قائمشهر با ببیان این که یکی از مصائب بزرگ و ظلمی نابخشودنی این است که عملکرد بد مسؤولان و مدیران را به پای نظام و انقلاب اسلامی بنویسند، خاطرنشان کرد:  نظام اسلامی ایرادی ندارد، بلکه اشکال در مدیریت و اداره کردن من و شما است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که اعتقادات ما پایه و اساس مقاومت در برابر استکبار، زورگویی، سلطه جویی و تجاوزگری است، تصریح کرد: ضعف مسؤولان کشور را نباید به ناکارآمدی نظام تعبیر کنند و این ظلم نابخشودنی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دو سال از اجرایی شدن برجام گذشته است، اما دستاوردی از این همه رفت و آمد نصیب ملت و نظام نشده است، گفت: کسانی که می گویند برجام تا ظهور آقا امام زمان (عج) درخشان می ماند، واقعاً نمی دانم چگونه این سخنان را توجیه می کنند.

وی با اشاره به این که مشکلات دولت قبلی را مشکلات مدیریتی معرفی می کردند و می گفتند که قطعنامه های تحریم خیلی به ما آسیب نمی زند، بلکه مدیریت ضعیف است، افزود: پنج سال است مدیریت اجرایی کشور تغییر پیدا کرده است، ولی مشکلات را به دولت های قبل حواله می دهند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که علیرغم اعلام دولتمردان در خصوص رفع مشکلات فروش نفت در برجام، اما همچنان مشکلات اقتصادی در کشور پابرجا است، تصریح کرد: مشکل اینجا است که از پنج سال گذشته مسؤولان به اقتصاد مقاومتی توجهی نکردند و آن را سبک فرض کردند.

وی با بیان این که نباید برای رفع کسری بودجه از جیب مردم مایه بگذاریم، بیان داشت: مسؤولان به جای این گونه اظهارات متناقض تلاش کنند با پایین آوردن برخی هزینه های تشریفاتی در دولت مشکلات را کاهش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که مردم مشکلات اقتصادی را تحمل می کنند، اما به شدت با تبعیض و ناعدالتی در کشور مخالف هستند، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب تا آخرین لحظه عمر خود در یک خانه کوچک قدیمی زندگی می کردند و همسویی با امام و اطاعت از رهبری و جانشین امام، راز و رمز موفقیت است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مسؤولان نباید از مسیر امام و رهبری فاصله بگیرند، افزود: هر قدر فاصله بیشتر شود، گرفتاری و مشکلات نیز بیشتر خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری زخم ایجاد می شود و آن وقت مگس بر روز این زخم می نشیند. 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنهایی که می خواهند به اصل انقلاب آسیب وارد کرده و نام امام راحل را محو کنند و آنهایی که می خواهند پای آمریکا و انگلیس و رابطه با اسرائیل را مثل عربستان، در ایران باز کنند، به طور حتم عوامل بیگانه هستند و منتظر یک بهانه و فرصت برای تحقق اهداف شیطانی خود در این کشور هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هوشیاری و بصیرت ملت ایران در سراسر کشور چنین فرصتی را به دشمنان انقلاب نخواهد داد، گفت: ملت ایران ایام الله دهه فجر امسال به ویژه دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه را باشکوه تر از هر زمان دیگری گرامی خواهند داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha