دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید پژوهشگران زمینه هایی برای کار خود انتخاب کنند که نیاز و درد جامعه باشد، همانند بیکاری، طلاق، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بانکی و...، لذا پژوهشگر باید به دنبال ارائه راه حل های واقعی و کاربردی باشد و تنها به بحث های نظری اکتفا نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی «طرح نیازسنجی پژوهش در استان های خاص» که در بیت نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اصل این کار بسیار مفید و کاربردی است و از حوزه علمیه استان بابت ارائه این طرح تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: بحث نیاز سنجی پژوهشی از ضرورت های اصلی جامعه است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و درست است که بسیاری از پژوهش ها عالی و ممتاز هستند، ولی درد و معضل جامعه در آنها نیست.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پژوهش باید در راستای نیاز جامعه و حل مشکلات و معضلات باشد. برای مثال پژوهشگران باید به دنبال علت افزایش طلاق در این استان باشند، این نوع پژوهش به معنای واقعی تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه بیان داشت: بحث های پژوهشی هم بعد نظری دارد و هم میدانی که به نظر بنده بحث میدانی و نظری با هم می توانند مثمر ثمر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: مسئله پژوهش به یک موضوع خاص خلاصه نمی شود، حتی در بحث غذا و نوع ذائقه نیز می توان تحقیقات و پژوهش های میدانی و نظری انجام داد و نتیجه هم گرفت.

وی با اذعان به اینکه در سطح استان کردستان معضلاتی وجود دارد که نیازمند کار تحقیقاتی و پژوهشی هستند، گفت: مشکلاتی در سطح استان کردستان دیده می شود که به صورت واقعی باید شناسایی شوند و راهکارهای آن تعریف گردد، این گونه می توان از مقوله پژوهش به یک نتیجه عملی خوب برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اگر مجموعه ای می خواهد درباره یک معضل یا مسئله کار پژوهشی انجام دهد، کل مجموعه باید بسیج شوند و این برنامه را از هر جهت مورد حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه زمینه های کار پژوهشی در کشور کم نیست، گفت: باید پژوهشگران زمینه هایی برای کار خود انتخاب کنند که نیاز و درد جامعه باشد، همانند بیکاری، طلاق، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بانکی و...، لذا پژوهشگر باید به دنبال ارائه راه حل های واقعی و کاربردی باشد و تنها به بحث های نظری اکتفا نکند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha