پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت السالام انجمم شعاع

حوزه/ حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع در رابطه با تعداد آثار رسیده به چهارمین جشنواره علامه حلی استان کرمان گفت: از لحاظ کمی تعداد ۲ هزار مقاله از حوزه های برادران و خواهران به جشنواره رسید که البته باید به این مقدار قانع نبوده و برای افزایش آن برنامه‎ریزی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی استان کرمان گفت: جشنواره علامه حلی استان کرمان همواره از طرف دفتر مرکزی جشنواره مورد توجه بوده است تا حدی که نمرات ارزیابی ما با ارزیابی‌های انجام شده مقالات در قم برابر بوده است.

وی به موفقیتهای استان کرمان در جشنواره علامه حلی اشاره کرد و افزود: سال گذشته استان کرمان در کشور  بعد از قم، خراسان و اصفهان رتبه چهارم را بدست آورد که این نشان میدهد نسبت به سالهای قبل سیر پیشرفت خود را ادامه دادهایم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان افزود: طبق آنچه آمارهای اولیه نشان میدهد امسال به احتمال زیاد رتبه سوم کشور را کسب خواهیم کرد.

وی، نقش مدیران و معاونین پژوهش مدارس را در این زمینه پررنگ دانست و تصریح کرد: باید از مسوولین مدارس در این رابطه تشکر ‌کرد که با جدیت و تلاش خود، طلاب را برای شرکت هرچه بیشتر در این جشنواره تشویق میکنند.

حجت الاسلام انجم شعاع به مشارکت بالای بعضی مدارس اشاره کرد و بیان داشت: بعضی از مدارس بیشتر از دوبرابر طلابشان مقاله دادهاند، به عنوان نمونه مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت که با تعداد دویست طلبه، چهارصدوپنجاه مقاله ثبت کردند، البته بعضی مدارس کم کاری کردهاند که این موضوع باید مورد توجه مسوولین مدارس باشد و باید مشکل را برطرف کنند.

وی در رابطه با تعداد آثار رسیده به چهارمین جشنواره علامه حلی استان کرمان گفت: از لحاظ کمی تعداد ۲ هزار مقاله از حوزه های برادران و خواهران به جشنواره رسید که البته باید به این مقدار قانع نبوده و برای افزایش آن برنامه‎ریزی داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان در رابطه با جوایز جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: امسال ما در سه بخش از طلاب شرکت کننده تقدیر شد، گروه اول منتخبین استانی هستند که صاحبان مقالات با امتیاز بالای ۷۰ در این بخش قرار دارند. مقالات بین ۶۰ تا ۷۰ امتیازدر بخش شایستگان تقدیر هستند و آثار با امتیاز بین ۵۰تا ۶۰ جزو برگزیدگان مدرسهای قرار دارند که در مدارس از آنها تقدیر به عمل میآید.

وی در رابطه با تعداد برگزیدگان جشنواره از حوزه علمیه برادران گفت: در این جشنواره از حوزه برادران، هفت نفر برگزیده استانی هستند، ۱۰ شایسته تقدیر، ۶۰ نفر از برگزیدگان مدرسهای هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان همچنین در رابطه با برگزیدگان از حوزه خواهران، اظهار کرد: از حوزه خواهران نیز ۹ برگزیده استانی، ۱۰ نفر شایسته تقدیر و  ۳7 نفر جزو برگزیدگان  مدرسهای می باشند.

حجت الاسلام انجم شعاع در رابطه با موضوعات مقالات شرکت کننده گفت: در این جشنواره 42 درصد از مقالات ارائه شده با موضوع علوم انسانی بودند، 46 درصد با موضوع اخلاق و ۱۲ درصد با موضوعات دروس حوزوی شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha