پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر یاری ما از دین خدا مومنانه باشد نه کاسب کارانه، قطعا عاقبت بخیر می شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری صبح امروز در محفل عزاداری هیئت رزمندگان اسلام اصفهان، پیرامون تشریح درس های مکتب فاطمی اظهار کرد: براساس آیه 7 سوره مبارکه محمد (ص)«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»، اگر یاری ما از دین خدا مومنانه باشد نه کاسب کارانه، قطعا عاقبت بخیر می شویم.

وی با بیان اینکه شهدایی که به فرمان امام راحل دردفاع مقدس به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند، این گونه رفتار کردند و عاقبت بخیر شدند، گفت: درس دوم از مکتب فاطمی این است که همیشه یک سهمی از تقصیر را برای خود قائل باشیم، چون معصومین که حتی معصوم بودند از مردم حلالیت می طلبیدند و در پیشگاه خدا استغفار و عذرخواهی کردند، ماهم اگر باور کنیم که هیچ گاه نباید خود را طلبکار بدانیم بلکه همیشه بدهکاریم و لایق عذرخواهی واستغفار، آن زمان عاقبت بخیری ما تضمین است.

 این کارشناس دینی تصریح کرد: درس سوم از مکتب حضرت زهرا (س) منطبق بر آیه 38 سوره توبه است، یکی از اصول مکتب حضرت زهرا (س) استفاده درست از دنیا است

وی افزود: جوانان و رهروان راه شهدا باید نسبت به دنیا آگاه باشند، در نگاه حضرت امیر (ع) دو نوع نگاه به دنیا و مسائل دنیوی وجود دارد، یکی در مذمت دنیا است که حب به دنیا را مذموم می داند و نگاه دوم این است که گویا همه دنیا هم بد نیست، بلکه آنچه مهم بوده، نوع نگاه به دنیا هست، ولی دراین نگاه دوم، دنیا را مزرعه آخرت معرفی می کند وراه رسیدن به بهشت می داند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: سیره اهل بیت(ع) نسبت به دنیا این است که انسان به متاع دنیا راضی نشود و اینکه دنیا تنها پلی برای بقا است و راهی جز انجام اعمال صالح در دنیا برای رسیدن به بهشت برین نیست.

وی اذعان کرد: به تعبیری جایگاه اصلی خدا در قلب ما است و جایگاه دنیا در دست ما برای رسیدن به آخرت است، ولی نباید جای این دو چیز با همدیگر عوض شود، متاسفانه اگر دنیا جایش درقلب شد و خدا در دست، آن زمان، جهنم انتهای این نگاه و مسیر می شود.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: از زمان صدر اسلام، زمان حضرت زهرا (س) و امروز و زمان ظهور حضرت حجت (عج) نوع نگاه مردم به دنیا مهم است، قطعا اگر جایگاه خداوند و دنیا در وجود ادمیت عوض شد، کُشنده می شود.

وی با تاکید براینکه حب دنیا و داشتن آرزوهای دنیوی نخستین مرحله از این سیر کشنده انسانیت است، اذعان کرد: صرفا تلاش برای جمع کردن متاع های این دنیا، زیاده روی در مصرف اموال و امیال دنیا از دیگر مراحل مسیر کشنده دنیا پرستی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول تاریخ اسلام شاهدیم که افراد زیادی بخاطر نوع نگاه غلط به دنیاو داتشن حب دنیا، در مقابل حق سکوت کردند و یا آنکه در مرحله ای بدتر باحق مبارزه کردند، حضرت زهرا (س) و فرزندشان اباعبدالله الحسین (ع) توسط چنین فرادی به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha