پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان

حجت الاسلام کوچک زاده گفت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند، این پیروزی، فرصتی است که خدا به ما داده است و روحانیت باید این فرصت را غنیمت بشمارد و آلوده زندگی دنیا نشود و زی طلبگی داشته باشد و اعتماد میان مردم و روحانیت حفظ شود.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده  از روحانیون مبارز و پیشگام انقلاب اسلامی در اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان به مناسبت  ایام الله دهه فجر با بیان اینکه اولیاء و انبیاء الهی به اصلاح جامعه و مردم پرداختند، اما موفق به تشکیل حکومت اسلامی نشدند، اظهار داشت: برپایی حکومت الله و تثبیت آن، آرمان اولیاء و انبیاء الهی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظامی اسلامی محقق شد.

وی افزود: امام علی(علیه السلام) پس از 25 سال که حق ایشان غصب شد، بر مسلمانان حکومت کردند، اما این حکومت حدود 4 سال 9 ماه طول کشید و ایشان را درگیر جنگ های داخلی کردند، به همین دلیل نتوانستند آرمان های خود را پیاده کنند، البته بسیاری از امور اصلاحی انجام شد. 

این کارشناس دینی ادامه داد: حتی در زمان صفویه که شیعه قدرت داشت، بزرگانی همچون شیخ بهایی و علامه مجلسی حرف آخر را نمی زدند و در حقیقت شیخ الاسلام دربار بودند؛ تنها کسی که توانست حکومت اسلامی تشکیل دهد حضرت امام خمینی(ره) بود که در واقع ایشان، آرمان انبیاء الهی را پیاده کرد.

وی تصریح کرد: البته تشکیل حکومت، کار بسیار سختی است و شاهد هستیم که دشمنان داخلی و خارجی کشورمان نقشه های متعددی را برای ضربه زدن به نظام اسلامی پیاده کرده که از جمله آن می توان به تقویت گروهک ها و راه اندازی جنگ تحمیلی اشاره کرد که با رهبری پیامبر گونه حضرت امام راحل و وفادرای مردم همه این دسیسه ها نقش بر آب شد.

این روحانی مبارز دوران انقلاب اسلامی  با اشاره به اقدامات انقلابی روحانیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد: آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری از پیشگامان نهضت بودند؛ شهید مفتح در زمان طاغوت، نماز عید فطر را به پا کرد و علما، مردم را تشویق می کردند؛ راهپیمایی ها حدود یک سال به طول انجامید و از قم شروع شد.

وی با اشاره به برخورد رژیم شاهنشاهی با مردم و تقدیم شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر چه مردم در این راه خون می دادند، مصمم تر از گذشته می شدند؛ مردم  اصفهان در منزل آیت الله خادمی تجمع می کردند و رژیم پهلوی پس از چند روز و با متوسل شدن به زور و اقدامات مسلحانه توانست این تجمع را بر هم بزند.

حجت الاسلام کوچک زاده با اشاره به محوریت روحانیت در مبارزات انقلابی مردم اصفهان گفت: طلاب انقلابی به همراه سایر عوامل انقلابی اعلامیه های حضرت امام را توزیع می کردند و مردم راه را ادامه دادند تا به پیروزی رسیدند.

استاد حوزه اضافه کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند، این پیروزی، فرصتی است که خدا به ما داده است و روحانیت باید این فرصت را غنیمت بشمارد و آلوده زندگی دنیا نشود و زی طلبگی داشته باشد و اعتماد میان مردم و روحانیت حفظ شود .

این روحانی مبارز دوران انقلاب اسلامی گفت: در زمان طاغوت، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله شهید بهشتی را به آلمان فرستادند تا مرکز اسلامی هامبورگ را تشکیل دهندکه بروز و ظهور چندانی نداشت اما امروز به برکت خون شهدا و راهنمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراکز مهمی در سراسر دنیا برای گسترش اسلامی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به موج اسلام خواهی ایجاد شده در میان جوانان اروپایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تا کنون 2 نامه برای جوانان غرب نوشته اند، امروز جوانان اروپایی، سیره نبوی و قرآن را مطالعه می کنند و در آینده نزدیک، اثرات درخشان موج اسلام خواهی جوانان اروپایی را خواهیم دید. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha