شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قاضی عسکر در  همایش «سوره های سرخ منا» در تهران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حکام سعودی باید به انبوه سئوالات و ابهاماتی که در خصوص حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا وجود دارد، پاسخ دهند و حق ندارند با ایستادن در جایگاه مدعی به راحتی از کنار ابعاد این فاجعه عبور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر امروز در همایش "سوره های سرخ منا" به مناسبت اولین سالگرد شهدای فاجعه منا، اظهار داشت: سال گذشته حقیقتاً سال تلخ و سختی برای ما بود و با این که بنده در حادثه خونین 1366 در مکه حضور داشتم و از نزدیک شاهد شهادت حجاج ایرانی بودم، ولی با همه تلخی هایی که داشت به عظمت مصیبت و تلخی فاجعه منا در سال گذشته نمی رسید.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری افزود: سال گذشته با سقوط جرثقیل در مکه و از طرفی متحد نبودن مسئولین سعودی برای حفظ جان حجاج، عمدی بودن این حادثه بیشتر به نظر می رسد.

وی با اشاره به سوء تدبیر و سوء مدیریت در تامین امنیت زائران بیت الله الحرام، گفت: عزیزانی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند، قطعا مورد رحمت پروردگار متعال خواهند بود، خصوصاً قاریان قرآن که بااخلاص و پاکی در جمع زائران به فعالیت های قرانی مشغول بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: یکی از این شهدا شهید حاج محسن حسنی کارگر بود که در همان لحظه شهادتش نیز لبخند بر لبانش جاری بود و بنده حقیقتا به حال این شهدا غطبه می خورم

وی با تاکید بر این که سعودی ها باید در قبال این بی تدبیری ها پاسخگو باشند، بیان داشت: حکام سعودی باید به انبوه سئوالات و ابهاماتی که در خصوص حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا وجود دارد، پاسخ دهند و حق ندارند با ایستادن در جایگاه مدعی به راحتی از کنار ابعاد این فاجعه عبور کنند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در پایان با بیان این که این حادثه غم سنگینی بر دل مقام معظم رهبری گذاشت، اظهار داشت: از همان دقایق اولیه بروز این فاجعه، رهبر معظم انقلاب مکرر پیگیر وضعیت حاجیان ایرانی بودند و امیدواریم خانواده شهدا ادامه دهنده راه شهدای عزیزشان باشند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha