پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه طلاب نباید در حوزه سیاست مجادله داشته باشند، تصریح کرد: خط و خطوط ما منویات و خط رهبری است. طلاب باید در مسیر پیاده روی اربعین نسبت به فعالیت های تبلیغی از جمله حلقه های معرفت و پاسخگویی به شبهات برنامه های جدی را تدارک ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر، امشب در همایش مبلغان اربعین حسینی در مدرسه فیضیه اظهارداشت: واقعه اربعین و حرکت میلیونی عاشقان اباعبدالله فضایی ارزشمند برای احیا و تجدید اخوت دینی میان همه شیعیان و مسلمانان است.

 نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت افزود: اربعین حسینی بزرگ ترین و باشکوه ترین تجمع دینی جهان می باشد که از سوی شیعیان به منظور تجدید بیعت با امام حسین (ع) رقم می خورد.

وی بر ضرورت آمادگی طلاب برای گسترش فعالیت های تبلیغی در اربعین حسینی تأکید کرد و افزود: بر حسب تجربه آنچه در ایام اربعین حسینی شاهد آن هستیم حضور میلیون ها عاشق سیدالشهداء است که در مسیر طولانی شهرهای منتهی به کربلا در حال حرکت می باشد. آنچه مورد اهمیت می باشد، پاسخگویی به سوالات توسط طلاب و روحانیون در طول مسیر است، لذا طلاب باید با آمادگی علمی خود در راستای مخاطب شناسی اقدامات ارزشمندی را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: امروز گروه های تکفیری، سلفی و وهابی برای شبهه افکنی ها در میان مسلمانان بسیار فعال شده اند، گروه های تکفیری از ابزارهای مختلف خود برای ترویج آموزه های نادرست دینی در میان جوامع اسلامی از هر ظرفیتی بهره می برند.

امیرالحاج ایران ادامه داد: اتحاد مسلمانان یکی از اولویت های تحقق تمدن اسلامی است که باید اقشار مختلف نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی عسگر بیان داشت: افزایش انس و الفت میان پیروان مذاهب الهی یکی از نتایج حماسه بزرگ اربعین حسینی است چراکه به غیر از شیعیان، محبان اهل بیت از تمام مذاهب مختلف اسلامی در این حرکت باشکوه همگام با شیعیان حضور پیدا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی بعد از انقلاب توانسته به دستاوردهای گسترده در عرصه های مختلف برسد، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید نسبت به این دستاوردها و آموزه ها، آشنایی مناسبی داشته باشند تا بتوانند در مواجهه با سوالات و هجمه ها عکس العمل مناسب را ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه طلاب نباید در حوزه سیاست مجادله داشته باشند، تصریح کرد: خط و خطوط ما منویات و خط رهبری است. طلاب باید در مسیر پیاده روی اربعین نسبت به فعالیت های تبلیغی از جمله حلقه های معرفت و پاسخگویی به شبهات برنامه های جدی را تدارک ببینند.

وی ، اربعین حسینی را فرصتی برای نمایش اقتدار تبلیغ مبلغان حوزه علمیه توصیف کرد و افزود: طلاب باید مسائلی را در خود تقویت و احیاء کنند، از جمله صبر، خودسازی، اخلاق، هماهنگی قول و عمل، نرم خویی، شرح صدر، صبر و بردباری، شجاعت، استقامت، آسان گیری، رعایت ادب و نزاکت را در خود تقویت و احیاء کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha