جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: سعودی ها در مسجد الحرام ۱۲ نفر و در منا ۴۶۵ نفر از عزیزان ما را به شهادت رساندند و باز هم ما را محکوم به سیاسی سازی می کنند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمين سيد علی قاضی عسکر، عصر امروز در مراسم  دعای عرفه و تکریم شهدای منا در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، 6 ذی الحجه سال66 و فاجعه منا، اظهارکرد: یکی از مسائلی که متاسفانه سعودی ها در رسانه های ارتباط جمعی منتشر کرده اند و مفتی های مزدور و درباری آنها مرتب آن را مطرح می کنند، ادعای سیاسی سازی مناسک حج توسط جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که آنها مدعی هستند که ما به دنبال مسائل فرقه ای و طائفه ای در حج هستیم، ابراز داشت: آنچه ما در حج انجام داده ایم، مبنای دینی، شرعی و قرآنی داشته و براساس تکلیف الهی عمل کرده ایم.

کجای دعای کمیل سیاسی بازی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطر نشان کرد: یکی از نمونه برنامه های ما در مراسم حج، برگزاری دعای کمیل در جوار قبرستان بقیع و مرقد متبرک و مطهر پیامبر اکرم (ص ) بوده که طبق ساعت مشخص برگزار و خاتمه می یافت.

حجت الاسلام والمسلمين قاضی عسکر افزود: سئوال من از عربستان این است که کجای این دعا سیاسی است و چه زمانی جمهوری اسلامی ایران از آن به نفع خود بهره برداری کرده است؟

برائت از مشرکین دستور قرآن است

وی ادامه داد: نمونه دیگر برنامه های برنامه های حجاج ایرانی، مراسم برائت از مشرکین است که طبق آیات قرآن از زمان حضرت نوح(ع) تا کنون به عنوان یک وظیفه شرعی مطرح بوده و قرآن کریم این پیام را برای ما نقل کرده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: شیعه علی بن ابیطالب(ع) با تأسی به آن حضرت و رسول الله(ص) از مشرکان برائت می جوید و آن که مناسک حج را سیاسی کرده، سعودی ها هستند که با حمله به مسلمانان در بقیع، آنها را کافر خوانده و به ایشان هتک حرمت می کنند.

وی در رابطه با تبلیغ سعودی ها علیه تشیع، تصریح کرد: سال گذشته عربستان سعودی و کشورهای شیخ نشین طرفدار این رژیم 11 میلیون جلد کتاب به سراسر جهان ارسال کردند که در آنها شیعیان را کافر خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با طرح سئوالی، گفت: من از سردمداران سعودی می پرسم مشکل فلسطین، عراق، لبنان و یمن کجا و چگونه باید حل شود؟

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: امام خمینی (ره) فرمودند شیعیان هرگاه به مکه و مدینه مشرف شدند، در هتل ها اقامه نماز جماعت نخوانند و برای حفظ وحدت، در مساجد اهل سنت و در کنار آنها نماز بخوانند.

مسلمان کشی سعودی ها

مسئول بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سعودی ها در مسجد الحرام 12 نفر و در منا 465 نفر از عزیزان ما را به شهادت رساندند و باز هم ما را محکوم به سیاسی سازی می کنند! و هنگامی هم که نتوانستند افکار عمومی را علیه ما منحرف کنند، از سفر حجاج ایرانی به حج جلوگیری کرده و سد راه آنان شدند .

انتهای پیام /ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha