سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ طی دو سال از فعالیت دوره جدید مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۱۳۰۰ جلسه عمومی با هدف رسیدگی به مسائل، مشکلات و دغدغه طلاب، تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبرحسینی نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست مجمع با حضور آیت الله اعرافی ضمن تبریک انتصاب وی به مدیریت جدید حوزه های علمیه اظهارداشت: امروز مفتخریم که در خدمت یکی از مدیران ممتاز و با سوابق علمی درخشان حوزه علمیه باشیم، آیت الله اعرافی که سوابق موفقی در مجموعه های متعدد داشته  و مورد وثوق و حمایت مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید می باشند.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب تنها مجموعه ای است که به دستور امام خمینی(ره) از بدنه حوزه شکل گرفت و این مهم نشان از اهمیت وجود چنین تشکیلاتی در بدنه حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد ادامه داد: این مجمع دارای 202 نفر عضو می باشد که 60 نفر از این تعداد اساتید سطوح عالی و بخشی دیگر از مدیران مدارس و حوزه های علمیه و گروهی دیگر از خطبا و صاحبان قلم می باشند.

وی بیان داشت: ایجاد ارتباط میان طلاب و فضلای حوزه علمیه و ارتباط میان فضلا و شورای عالی حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید در جهت اهداف نظام اسلامی، تقویت امور حوزوی و نهادهای آنها در جهت اسلام ناب محمدی و ارتقای سطح علمی حوزه و رشد و گسترش آموزه‌های اخلاقی و سیاسی در حوزه علمیه از اهدف ایجاد مجمع نمایندگان طلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهارداشت:  پرهیز از سوء ظن و مشاجره‌های سیاسی، حفظ وحدت و افزایش سطح سلامت و نشاط طلاب، حضور در صحنه‌های مورد نیاز نظام اسلامی و احترام به مراجع تقلید و علما از اهداف دیگر این مجمع است. 

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب دارای هیئت رئیسه و یک مجمع عمومی و 14 کمیسیون از جمله کمیسیون آموزشی، سیاسی، اقتصادی، اخلاق و تربیت، گزینش و جذب، بسیج و آمادگی دفاعی و پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد در خصوص فعالیت کمیسیون‌ها عنوان داشت: کمسیون‌ها هر ۲ هفته جلساتی را برگزار می‌کنند و طی آن طرح‌ها و نظریات خود را در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه را عنوان و بررسی می‌کنند که پس از تصویب و بررسی طرح‌ها در مجمع عمومی، طرح‌های مصوب در مجمع برای تصویب نهایی به شورای عالی حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود نیازمند تعامل بیشتر با مدیران استانی حوزه های علمیه است، اظهارداشت: مجمع نمایندگان طلاب اتاق فکر حوزه علمیه، مدیریت حوزه و شورای عالی است و تصویب طرح‌های مفید در این مجمع به ایجاد تحول در حوزه علمیه کمک بسزایی می‌کند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha