جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با مدیران استانی حوزه

حوزه/ مدیران حوزه های علمیه فارس، کاشان، گلستان و سرپرست حوزه گیلان بر ضرورت تقویت حوزه های استان ها، راه اندازی اتاق فکر و توجه ویژه به مسأله تهذیب طلاب تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس، با بیان اینکه در مساله تهذیب، مدیران باید نقش تحولی داشته باشند، گفت: مدیران حوزه های علمیه باید در این زمینه گام های بلند و وسیعی بردارند.

وی ادامه داد: در مساله تبلیغ، استان فارس به سبب شرایط خوب آب و هوایی مرکز فرق و ادیان است به نحوی که با حضور فرق در استان، برگزاری دوره های شبهه شناسی لازم به نظر می آید.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به ضرورت تقویت حوزه های علمیه استان ها و شهرستان ها، تصریح کرد: لازم است قدم های نوینی در راستای تقویت و توسعه حوزه های علمیه برداشته و از علمای بزرگوار می خواهم تا با رصد مشکلات، راه کارهای عملیاتی را در این خصوص اتخاذ کنند.

*فعالیت اثرگذار 14 مدرسه و یک هزار و ۸۰۰ طلبه در کاشان

حجت الاسلام و المسلمین فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، نیز در این اجلاسیه با بیان این که کاشان دارای 14 حوزه، 160 استاد و یک هزار و ۸۰۰ طلبه است، گفت: اخیرا دو حوزه نطنز و نراق به کاشان منتقل و در حال حاضر 14 مدرسه در حال فعالیت داریم.

وی ادامه داد: بالغ بر 18 هزار متر زمین در اختیار حوزه علمیه کاشان قرار گرفته که از این تعداد  35 واحد مسکونی با 7 هزار متر را به اساتید اختصاص داده و اقدامات خوبی در راستای حمایت از طلاب و اساتید صورت گرفته  است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که برای ساخت اردوگاه فرهنگی و تفریحی 30 هزار متر زمین در بهترین شرایط آب و هوایی در اختیار داریم تصریح کرد: با همراهی معاونت تبلیغ، مبلغان بالغ بر 12 هزار ساعت در مدارس آموزش و پرورش حضور داشته و سخنرانی هایی را در این خصوص برگزار کرده اند.

وی با بیان این که مکانی برای مرکز تخصصی خریداری شده است، افزود: دفن شهدای گمنام در مدارس کشور، تشکیل شورای طلاب در مدارس، تشکیل سایت مدیریت و انتقال تجربیات و مسابقات علمی، قرآنی و ورزشی از جمله ضعف های این حوزه علمیه می باشد.

*لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه های استان ها

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مدیر حوزه علمیه استان گلستان نیز در این نشست افزایش مدارس استان، اخذ مجوز سطح 3 برای دو مدرسه، اخذ مجوز و آموزش غیر حضوری سطح دو، اخذ مجوز و راه اندازی مرکز تخصصی کلام را از اقدامات صورت گرفته حوزه علمیه گلستان خواند.

وی ادامه داد: ارتقاء اساتید حکم دار به 93 نفر، ارتقاء کادر مدارس به 60 نفر و افزایش طلاب در حال تحصیل به یک هزار و ۴۰۰ نفر از جمله اقدامات صورت گرفته حوزه علمیه می باشد.

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه در این استان بیش از 40 درصد اهل سنت وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر باید در استان ها همراه با کیفیت، کمیت حوزه های علمیه نیز مطرح باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در ادامه برگزاری امتحانات خرداد به صورت متمرکز و برگزاری دوره های دانش افزایی برای اساتید مدارس در سه رشته ادبیات عرب، فقه و اصول را از دیگر فعالیت های کیفی حوزه علمیه خواند که با بازخورد های خوب و موفقی همراه بوده است.

وی با بیان این که تلاش اصلی مدیران باید راه اندازی اتاق فکر باشد، یادآور شد: اگر مدیران را متمرکز به تامین منابع مالی کنیم از هدف اصلی و شاخص حوزه های علمیه فاصله گرفته ایم، در حقیقت از ابتدای سال مدیران به همراه کادر باید فکر و برنامه ریزی در همه محور های حوزه کنند.

مدیر حوزه علمیه گلستان در پایان از تخصیص منابع مالی از اوایل سال توسط مدیران حوزه های علمیه و تصمیمات جدی و جهادی آنان در این خصوص تقدیر کرد. 

*تحصیل یک هزار و 112 طلبه در گیلان

حجت الاسلام و المسلمین اسحاقی، هم در این اجلاسیه با بیان این که شهرستان تالش به سبب برادران اهل سنت دارای دو حوزه کوتاه مدت و بلند مدت است، گفت: شهر رشت دارای 4 مدرسه فعال بوده که در سال های اخیر برخی مدارس جدید افتتاح شده است.

وی ادامه داد: استان گیلان دارای یک هزار و 112 طلبه و 52 استاد حکم دار می باشد که اهم فعالیت ها در طول مدیریت بنده در طی 9 ماه مبتنی بر ارتقای سطح مدارس با تمهیدات بوده که تبادل نظر و هم اندیشی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

سرپرست حوزه علمیه گیلان در پایان یادآور شد: در استان گیلان تاکید ما بر کیفیت 7 هزار ورودی بوده و باید تاکید های بیش از پیش در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha