دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدحسن موسوی

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) آباده، نشست بررسی "معیار در شناخت حق" با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی خراسانی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده در نشست بررسی "معیار در شناخت حق" که به همت معاونت پژوهش این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه در مسائل روزانه، اجتماعی و سیاسی دچار لغزش نشویم، باید یک ملاک و معیار داشته باشیم که بهترین معیار، شناخت حق است.

وی افزود: وقتی حق را شناختیم افراد و گروه ها و احزاب دیگر را با آن حق تطبیق می دهیم؛ اگر افراد و احزاب براساس آن حق حرکت کنند، متوجه خواهیم شد که حق هستند؛ نه اینکه بیائیم حق را با افراد بسنجیم.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) آباده گفت: در بسیاری از مواقع اشخاص و گروه ها دچار انحراف می شوند و اگر ما بدون شناخت حق، وابسته به فکر افراد و احزابی شدیم، خود به خود به دنبال آنان خواهیم رفت و بعد از مدتی متوجه خواهیم شد که از مسیر حق و صراط مستقیم منحرف شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی اظهار داشت: بنابراین ما قبل از هر چیز باید حق را بشناسیم و اشخاص و احزاب را با حق بسنجیم تا موجب خسران دنیا و آخرت نگردیم و بدانیم حق، خاندان عصمت و طهارت و پیروان واقعی آنان هستند نه پیروانی که فقط شعار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) پیرامون این مسئله در میزان الحکمه می فرماید که "إِنَّ الحق لا یعرَفُ بِالرِّجالِ بَل اعْرفِ الحقَّ تَعرِف أهلَهُ "به راستی که حق با اشخاص و گروه ها و احزاب شناخته نمی شود؛ اول حق را بشناس، وقتی حق را شناختی پیروان حق را هم خواهی شناخت.

استاد حوزه علمیه فارس بیان کرد: ما در زندگی خود باید معیاری برای شناخت حق داشته باشیم و آن اهل بیت(ع) و به خصوص امیرالمومنین(ع) می باشند.

وی اضافه کرد: وقتی آنها را شناختیم، می توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم و شناخت هم به آن است که هر فرد و گروهی از نظر عمل، ساده زیستی، صداقت، دلسوزی برای مردم و دین و استقامت در برابر دشمنان اسلام و ظالمان عالم به اهل بیت عصمت و طهارت نزدیک باشد، او در مسیر حق است.

انتهای پیام ...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha