پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ چهار تن از مدیران استانی حوزه با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال حوزه های علمیه، خواستار فراهم سازی بسترهای خودکفایی حوزه های استانی و تمرکز بر پاسخگویی به شبهات شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان،  امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد مقدس با بیان اینکه باید مسائل حوزه های علمیه را به لحاظ علمی و اخلاقی تحلیل و ارزیابی کرد، گفت:  در حوزه علمیه کردستان همراه با تقلیل تعطیلات تابستانی، مدارس قرآنی را فعال کردیم.

وی با بیان این که چشم اندازی برای حوزه کردستان تدوین شده است، ابراز داشت: 10 واحد استاد سرا در بیجار تاسیس و زیر ساخت های پژوهشی در حوزه استان چیده شده است و امسال زیرساخت های پژوهشی مناسبی برای حوزه استان در نظر گرفته شده است.

*تمرکز حوزه ها بر فرق نوظهور بسط پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه سمنان میزبان روحانیون از همه استان هاست، گفت: سال گذشته در خدمت ۲۰۰ خانواده از روحانیون بودیم و تا به حال 6 واحد سوئیت با حمایت قم در استان سمنان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ساماندهی طلاب، ادامه داد: در زمینه تبلیغ دین، حوزه علمیه استان سمنان محور فعالیت های فرهنگی می باشد. 

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان این که به دنبال جلسات هم اندیشی، برنامه ریزی هایی در خصوص حوزه استان صورت گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر مدارس امین را راه اندازی کرده و مشاوران مذهبی حمایت خوبی در این خصوص دارند.

*ضرورت تمرکز بر پاسخگویی به شبهات

حجت الاسلام  والمسلمین مراد بیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام هم با بیان اینکه این استان نخستین استان شیعه نشین کشور می باشد که در دفاع مقدس بیشترین رنج را کشیده است، اظهار کرد: حوزه علمیه ایلام امروز  تبدیل به یکی از حوزه های کیفی شده است که بالغ بر 500 طلبه دارد.

وی ادامه داد: در شهرستانهایی از استان که به سبب حضور وهابیت دشمن بر آن متمرکز است، حوزه هایی را دائر کردیم که این مسئله در دفع شبهات تأثیرات بسزایی داشته است.

این استاد حوزه با بیان این که در حوزه ایلام مشکلات زیادی به لحاظ عمرانی وجود دارد، گفت: حوزه ایلام نیاز به تزریق اعتبار و تقویت و توسعه زیزساخت های حوزوی دارد.  

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان از مراوده های حجت الاسلام و المسلمین فرحانی که محدودیت ها و محرومیت ها و استعداد ها را رصد کردند، تقدیر نمود.

بسترهای خودکفایی حوزه های استان ها فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری نیز در این نشست با بیان این که در این استان یک مرکز تخصصی کلام، یک مدرسه سفیران هدایت و 7  مدرسه بلند مدت وجود دارد، گفت: چهار مدرسه در سال های اخیر تاسیس شده که اولین اقدام ها در این خصوص جذب مدیران و اساتید بوده است.

وی با بیان این که  برای کاهش تعطیلات اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نوروز امسال همه مدارس ما پای درس و بحث آمدند.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری با بیان این که در حال حاضر پروژه های عمرانی گسترده ای داریم، خاطرنشان کرد: باید حوزه ها را مطابق با منویات شورای عالی حوزه های علمیه به استقلال و خودکفایی برسانیم تا به تعالی و پیشرفت دست پیدا کنیم.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha