جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عربیان کردستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عربیان با تاکید بر این که آشنایی با فضای مجازی و زبان رسانه از ضروریات است، تصریح کرد: اساتید و طلاب باید با فضای مجازی آشنایی داشته باشند و از این فرصت در راستای تبلیغ معارف اسلام ناب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، در مراسم تودیع و معارفه، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) و درس های آن حضرت به طالبان علم، گفت: «قِيْلَ لِعَلىِّ بْنِ‏ الْحُسَيْنِ عليهما السلام كَيْفَ اصْبَحْتَ قال عليه السلام اصْبَحْتُ مَطْلُوباً بِثَمانِ خِصالٍ: اللَّهُ تَعالى‏ يَطْلُبُنِى بِالْفَرائِضِ وَالنَّبِىُّ صلى الله عليه و آله بِالسُّنَّةِ وَالْعَيالُ بِالْقُوتِ وَالنَّفْسُ بِالشَّهْوَةِ وَالشَّيْطانُ بِالْمَعْصِيَةِ وَالْحافِظانِ بِصِدْقِ الْعَمَلِ وَمَلَكُ الْمَوْتِ بِالرُّوْحِ وَالْقَبْرُ بِالْجَسَدِ. فَانَا بَيْنَ هذِهِ الْخِصالُ مَطْلُوبٌ‏ / شخصى از حضرت سئوال كرد چگونه صبح كردى؟ فرمود در حالى كه هشت طلبكار،  هشت چيز را از من مطالبه مى‏ كنند، عرض كرد: يابن رسول اللَّه، كيستند آن هشت طلبكار؟ امام به طور اختصار فرمود:1- خداى متعال، عمل به واجبات را طلب مى‏ كند.2- نبى اسلام، عمل به سنن را طلب مى ‏كند.3- اهل و عيال، روزى حلال را طلب مى ‏كند. نفس اماره، شهوت را طلب مى‏ كند.5- شيطان، نافرمانى از حق را طلب مى‏ كند. 6-رقيب و عتيد، عمل صالح را طلب مى‏ کند.7- ملك الموت، روح را طلب مى ‏كند. 8- زمين، بدن و كالبد را طلب مى‏ كند».

مدیر حوزه علمیه کرستان در ادامه با ارائه گزارشی از روند آموزشی حوزه استان، گفت: ساخت مجتمع عالی آموزشی حوزوی برای شهرستان بیجار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که هردو سطح حوزه علمیه امام صادق علیه السلام بیجار بصورت مدیریت واحد اداره می شود، بیان داشت: از مدیریت جدید درخواست می کنم که تلاش و کوشش خود را برای ارتقا ء تهذیبی و اخلاقی و آموزشی طلاب بکار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با بیان این که ویژگی مدیریتی، مدیر جدید حوزه امام صادق علیه السلام، آشنایی با زبان رسانه است، گفت: زبان رسانه مهمترین ابزار برای بیان فعالیت های صورت گرفته است .

مدیر حوزه علمیه کردستان با تاکید بر این که آشنایی با فضای مجازی و زبان رسانه از ضروریات است، تصریح کرد: اساتید و طلاب باید با فضای مجازی آشنایی داشته باشند و از این فرصت در راستای تبلیغ معارف اسلام ناب استفاده کنند.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام سیدیحیی حسینی، مدیر سابق حوزه بیجار، حجت الاسلام حکمت حکمیی فر به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha