جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس -۲

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی از نامگذاری دوشنبه های هر هفته در مدارس علمیه این استان با عنوان پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد با اشاره به برنامه های پژوهشی مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، گفت: یکی از این برنامه ها توجه به پژوهش در هر دوشنبه می باشد که نتایج خوبی به وسیله آن اخذ شده است.

وی به تأمین نیروی انسانی مدیریت این استان اشاره و ابراز کرد: ۳۱ نفر به نیروی کادر و اساتید اضافه شده و از ظرفیت علما و فضلای مقیم قم نیز برای تدریس دروس مانند اخلاق استفاده شده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی لحاظ فعالیت های پژوهشی در جذب اساتید را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: استفاده از نرم افزارهای آماری در برنامه ریزی ها و ایجاد مرکز تخصصی تربیت مدیر در حوزه های علمیه از دیگر فعالیت های این حوزه می باشد.

وی تهیه زمین برای ساخت مسکن ویژه طلاب، تکمیل و راه اندازی مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، تکمیل و بهره برداری از حدود ۶۰ استادسرا در سطح استان را از دیگر اقدامات های أین مدیریت عنوان کرد.

*اجرای دوره های شبهه شناسی در بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر نیز با اشاره به برخی از اقدام های آموزشی این حوزه، برگزاری دوره های دانش افریی و برگزاری امتحانات شفاهی، ابراز کرد: برگزاری دوره های تربیت مشاور و راهنما، همایش خانواده آسمانی و دوره های اختبار و تثبیت و میثاق طلبگی، از دیگر برنامه های تربیتی و فرهنگی این حوزه می باشد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، طرح مطالعاتی شهید مطهری، شبهه شناسی، دوره های فرق و ادیان، اعزام مبلغ به اردوهای مختلف و ایجاد ارتباط با مسئولان نهادهای گوناگون را مؤثر دانست.

*تشکیل شورای طرح هجرت و بینات در یاسوج

حجت الاسلام والمسلمین پایدار، مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه این اجلاس با اشاره به تشکیل شورای طرح هجرت و انجام طرح بینات، ابراز کرد: ارتباط مستمر با مدیران نهادهای مختلف یکی از فعالیت های این حوزه برای پیشبرد برنامه های آن می باشد.

وی افزود: نظارت نسبت به مدارج علمیه و تربیت اساتید و مدیران و کادر مدارس علمیه از جمله فعالیت هایی است که پیشنهاد می شود نسبت به آن توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین پایدار، با بیان اینکه ترویج آموزه های دین به حضور بهترین و مستعدترین افراد در حوزه علمیه نیاز است، توجه به استعدادیابی و جذب افراد مستعد در مسیر طلبگی را مهم ارزیابی کرد.

وی نسبت به اولویت بندی مناطق محروم برای رسیدگی به امور مربوطه را از دیگر کارهایی دانست که نیازمند توجه متولیان امر است.

*جهش علمی و آموزشی در حوزه علمیه مرکزی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی هم دراین مراسم با اشاره به حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزویان، نسبت به این امر مهم تاکید و آن را از جمله امور مورد اهتمام و توجه این حوزه خواند.

وی با اشاره به جهش خوبی که در عرصه آموزش در این استان انجام شده است، ابراز کرد: پذیرش متقاضیان و ورود به حوزه علمیه، یکی از فعالیت هایی است که مورد توجه بوده و هست.

مدیر حوزه علمیه مرکزی افزود: مدیریت این استان در تبلیغ و امور طلاب موفق بوده و برنامه های خوبی اجرا کرده است.

*پذیرش کیفیت محور در حوزه لرستان

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، مدیر حوزه علمیه لرستان نیز نسبت به اهمیت کیفیت محوری در نحوه پذیرش حوزه های علمیه تاکید کرد و ابراز داشت: پذیرش می بایست به گونه ای باشد که با استعدادها به حوزه علمیه وارد شوند.

وی درباره اهمیت توجه به تبلیغ گفت: محرومیت فرهنگی در شهرها همانند روستاها وجود دارد و به همین علت می بایست مبلغان و روحانیان در مساجد شهرها نیز حضور داشته باشند.

*راه اندازی پژوهشکده فقهی در بابل

حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، نیز با تاکید بر اینکه تحول نیاز امروز حوزه است، اظهار کرد: نباید از زمان عقب بمانیم تا با این نگاه بتوانیم در مسیر ظهور حضرت مهدی(عج) یاور خوبی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت خوب طلاب این حوزه گفت: از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۸۰ مجوز تلبس برای طلاب این حوزه صادر شده است.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به راه اندازی پژوهشکده فقهی در این شهرستان، گفت: با این امر، مقالات ارزنده ای از سوی طلاب این حوزه ارائه و افراد مستعد شناسایی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha