شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفدر محمدی - مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: روحانیون و مبلغان دینی بایستی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) را با تحلیل های به روز و مصداق های منطبق با حقایق برای مردم کل جهان تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و تبیین نقش حوزه و روحانیت در اشاعه فرهنگ حسینی، اظهارداشت: حوزه های علمیه طلایه دار تبلیغ آموزه های دینی هستند، لذا ترویج و توسعه پیام های نهضت عاشورا و توصیف شخصیت های این قیام بزرگ که در راه اسلام از مال و جان خویش گذشتند، بسیار اثرگذار است.

وی افزود: رابطه حوزه علمیه  با نهضت امام حسین(ع) در این برهه زمانی خطیر و مهم است، همچنان که امام راحل فرمودند:« محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است».

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: روحانیون، مبلغان دینی و سخنرانان مذهبی مبین جریان عاشورا در عصر حاضر هستند، بنابراین بایستی با دقت و برخورداری از مفاهیم غنی و بهره گیری از منابع اصیل، پیام عاشورا که همانا زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و فریضه مهم نماز است برای مردم به ویژه برای نسل جوانان بیان کنند.

وی با تاکید بر اهمیت روحانیون و مبلغین دینی در بیان قیام عاشورا اذعان داشت: روحانیون و مبلغان دینی بایستی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) را با تحلیل های به روز و مصداق های منطبق با حقایق برای مردم کل جهان تبیین کنند، چرا که این  شخصیت بزرگوار، مرد آزادگی، عزت مداری و ذلت ستیزی است و متعلق به همه انسان های آزادی خواه و ظلم ستیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه استان در ماه محرم خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ و روحانی در قالب طرح هجرت به نقاط دور افتاده و مرزی و همچنین مساجد شهری و روستایی از جمله برنامه هایی است که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ماه عزای حسینی صورت می گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha