چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان گفت: دشمن برای حوزه‌های علمیه برنامه‌ای ویژه طراحی کرده تا در فعالیت‌های آن اخلال ایجاد کند، به همین دلیل وظیفه ما ایجاد فضای معنوی و زمینه‌سازی جهت تعالی طلاب علوم دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، امروز در آیین افتتاحیه دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که برگزاری دوره میثاق طلبگی، یکی از افتخارات معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه است، اظهارداشت: هدف اصلی برگزاری این دوره، ارائه دیدگاه واقع بینانه به کار طلبگی است.

وی با اشاره به دستاوردهای دوره میثاق طلبگی، تصریح کرد: وقتی طلبه از یک دید بالاتری به آینده کار طلبگی نگاه کرد و با رسالت‌های آن آشنا شد، قطعاً از کارهایی که در آینده ممکن است هدف اصلی‌اش را به بیراهه کشاند، دوری کرده و بدین ترتیب با آرامش و امنیت روانی بهتری می‌تواند به درس و بحث خویش بپردازد.

حجت‌الاسلام بزرگیان، بر لزوم بررسی راهکارهای ارتقاء سطح معنوی مدارس تأکید کرد و افزود: هدف اساسی طلاب برای ورود به حوزه علمیه تقرب الی الله بوده و بدین دلیل نیز معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه باید برنامه‌ریزی دقیقی جهت زمینه‌سازی دست‌یابی طلاب به این مقوله مهم داشته باشد.

*بهترین مسیر تقرب الی الله در حوزه‌های علمیه جاری است

وی، حوزه‌های علمیه را بهترین مسیر تقرب الهی خواند و افزود: راه‌های دستیابی به تقرب الهی منحصر به حوزه نیست، اما حوزه‌های علمیه مسیری نورانی و جاده‌ای هموار به‌سوی تعالی و قرب الهی است که طلاب باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح سعی در استفاده همه‌جانبه از برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه باشند.

*خسارت انحراف در حوزه، جبران‌ناپذیر است / ایجاد فضای گسترده معنوی برای مبارزه با تهاجم دشمن

وی افزود: ‌همان‌گونه که در مسیر حوزه می‌توان با سرعت بیشتری مراحل کمال را طی و آیه «وَ سارِعُوا إِلي‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقينَ(۱۳۳/ آل عمران)» را عینیت بخشید، باید به همان اندازه نیز مراقب بود تا خدایی ناکرده آسیبی گریبان گیر طلاب نشود؛ چراکه اگر در بدنه حوزه انحرافی شکل پذیرد، لطمات بسیار زیادی بر جامعه وارد خواهد شد و این مسأله ای بسیار مهم بوده که معاونان تهذیب مدارس باید بدان اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان به برنامه‌ریزی ویژه دشمن جهت متوقف کردن حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه، اشاره کرد و گفت:‌ دشمن برای حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه خوزستان که در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی زبانزد است برنامه‌ای ویژه طراحی کرده تا در فعالیت‌های آن اخلال ایجاد کند؛ به همین دلیل وظیفه ما ایجاد فضای معنوی و زمینه‌سازی جهت تعالی طلاب علوم دینی است و با توجه به انگیزه بالای تهذیب نفس در طلاب،‌ باید بر این مقوله تأمل جدی داشت تا مبادا دچار خسران شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha