جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسيني خراساني

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اگر قرار است حوزه علميه همان حوزه مورد انتظار امام باقر و امام صادق(عليهما السلام) بوده و پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبري و مردم را پاسخگو باشد، بايد حوزه‌اي با انديشه و اقدام انقلابي داشته باشيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسيني خراساني در جمع اساتيد اعزامي مدارس علميه شهرستان ها حوزه علمیه خراسان، تصريح كرد: اگر قرار است حوزه علميه همان حوزه مورد انتظار امام باقر و امام صادق(عليهما سلام) بوده و پاسخگوی مطالبات مقام معظم رهبري و مردم را پاسخگو باشد، بايد حوزه‌اي با انديشه و اقدام انقلابي داشته باشيم.

وي به ارتباط ميان توانمندي حوزه‌هاي علميه و اقتدار نظام اسلامي پرداخت و با تاكيد بر نقش حوزه علميه و روحانيت در موفقيت نظام اسلامي، گفت: اين نظام براي مقتدر بودن در همه عرصه‌ها، محتاج حوزه علميه‌ توانمند است.

نماينده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: آن چه از انبياء، اولياء، سلف صالح و بزرگان ديني ما باقي مانده در دنيا بي‌نظير و بي‌بديل است.

هدف دشمنان جمهوري اسلامي ايران چيست؟

عضو خبرگان رهبری، با بيان اين واقعيت كه يكي از ترفندهاي دشمنان اين است كه پيروان راستين امام(ره) را متحجّر و بي‌سواد لقب دهند، اظهار كرد: اگر قرار است كسي انقلابي باشد، بايد سرمايه علمي داشته و علم خود را به رخ بكشد، وگرنه خيلي زود او را بي‌سواد مي‌نامند و كنار مي‌زنند.

استاد حوزه علمیه قم ضمن مثبت ارزيابي كردن پيشرفت‌هاي نظامي جمهوري اسلامي ايران در صنعت موشكي، تأكيد كرد: مقابله با جريان‌هاي منحرف اعتقادي از موشك‌هاي دوربرد ساخته نيست و روحانيت به عنوان «مرابطين» مرزهاي اسلامي، مقابله با چنين تهاجماتي را بر عهده گرفته‌اند.

جهاد كبير، جهادي فرهنگي است

وي مرزهاي عقايد، اخلاف، احكام، سياست، اقتصاد، دين و مذهب را در معرض هجمه ابليس و دشمنان شيطاني دانست و بيان كرد: جريان‌‌هاي سياه با فكر و عمل سياه و با پرچم سياه، مرزهاي اخلاقي، اعتقادي، احكامي و مذهبي ما را نشانه رفته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، جهاد كبير را جهاد فرهنگي عنوان و خاطر نشان كرد: قرآن، سلاح جهاد كبير و افسرانش، طلاب حوزه‌هاي علميه هستند و روحانيت خود را متكفل اصلي اين مبارزه معرفي كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسيني خراساني، نقش اساتيد حوزه را در جنگ فرهنگي حق و باطل، اساسي و حياتي برشمرد و خاطرنشان كرد: رسالت راستين و نخستين حوزه‌هاي علميه، تقويت بنيه علمي طلاب بوده و تحقق چنين امري به همت اساتيد وابسته است.

وي روحانيون را شاگردان امام صادق(عليه‌السلام)، سربازان امام زمان(عج) و مرزبانان عقائد، احكام، اخلاق و علوم معارف اسلامي برشمرد و گفت: روحانيت همواره سرافراز، پرصلابت، در خدمت دين، فداكار در راه دين و هميشه حامي ملت و كشور بوده است.

عضو خبرگان رهبری با تاكيد بر اينكه عزّت مكتب، سرافرازي ملت و اقتدار نظام اسلامي ما در گرو قوت علمي ماست، تصريح كرد: ارزش روحانيت و جايگاه كشور و نظام ما در عرصه‌هاي بين‌المللي در گرو دانش علماء  مي باشد.

به همان اندازه ارزشمنديم كه دانشمند باشيم

حجت الاسلام والمسلمین حسيني خراساني با بيان اين‌كه نظام جمهوري اسلامي ايران به همان اندازه‌اي كه در حوزه‌هاي علميه و از نظر علمي قدرتمند باشد، در سطح بين‌المللي داراي اقتدار خواهد بود، اظهار كرد: برخي چيزها قيمت ندارند، چون فاقد ارزش و پست هستند، اما برخي مثل انسان حرّ و انسان دانشمند را به علت ارزش فوق العاده‌شان، نمي توان قيمت‌گذاري كرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، قيمت و ارزش هر فرد را به ميزان دانش و انديشه او وابسته دانست و با بيان اين‌كه هر چقدر دانشمندتر باشيم، ارزشمندتريم، گفت: هر امت، گروه، جماعت و نظامي كه دانشمندتر است در نگاه جهانيان پرابهت‌تر و داراي احترام بيشتري است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha