جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حوزه غیر انقلابی حوزه متروکه است اما حوزه انقلابی حوزه اهل بیت(ع) و علم و جهاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، با تبریک به طلاب جدیدالورود گفت: اساس عالم وجود بر بیداری است؛ اگر خداوند در جهان دین را تشریح نمی کرد اساس عالم معنایی نداشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دین خدا توسط پیامبران و اهل بیت(ع) به روحانیان و طلاب فهم می شود، اظهار داشت: اگر انبیاء و ائمه نبودند نظام خلقت دچار حالت عبث و بیهودگی، و جامعه بشری به جامعه حیوانی تبدیل می شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با توصیه به طلاب گفت: قدر خود را بدانید که خداوند چه شأنی برایتان قائل است و شما را بعد از انبیاء و ائمه در مرتبه سوم هادیان دین قرار داده؛ دین را بفهمید و خود نماد دین و جامعه را مدیریت دینی کنید.

امام جمعه بوشهر روحانیت را دارای شاخصه و ابعاد وجود دانست و تصریح کرد: علم و معارف اسلامی یکی از این ابعاد است که باید در این راه کوشید و دقیق کار کرد؛ همچنین تهذیب نفس و اخلاق از دیگر ابعاد است، باید درس های اخلاق و معارف در حوزه اصل باشد که به همین شکل هم است.

وی ویژگی طلبه مهذب را خواندن نماز شب، تقوا، پاک و متخلق بودن عنوان کرد و گفت: اگر ذره ای انسان در حوزه تهذیب دچار اشکال شود، بخش مهمی از علوم را از دست می دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه داشتن نظم و انضباط را از دیگر ابعاد و شاخصه های زندگانی روحانیت عنوان کرد و بیان داشت: روحانی به دلیل حجم بالای کار باید بسیار منظم باشد و قوانین مدرسه را رعایت، و خود نیز دارای نظم و انضباط باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری استراحت و تغذیه مناسب را از دیگر فاکتورها و ویژگی های مهم در زندگی روحانیت عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اهتمام طلاب به امر پژوهش گفت: باید در این مدرسه پژوهشگر و اساتید پرورش پیدا کنند و بر اساس چشم انداز ترسیم شده بایستی در پنج سال آینده 80 استاد درجه یک در حوزه تربیت کنیم و استان به لحاظ استاد خود کفا شود؛ همچنین از امسال بحث مشاوره با قوت بیشتری در مدرسه خواهیم داشت.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جامعه به روحانیت نیاز دارد اظهار داشت: همه مساجد شهر باید شناسایی و دارای روحانی شوند؛ اگر مردم مدیریت نشوند حوزه به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده است پس در این رابطه باید جهادی کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در دیدار با روحانیان و تاکید معظم له بر حوزه انقلابی اظهار داشت: بصیرت، استکبارستیزی، خادم نظام اسلامی و... از ویژگی های حوزه انقلابی است، حوزه ای که ساکت باشد راکد است و کل وقت خود را صرف درس و علم می کند و کاری به اسلام، انقلاب، نظام و جهاد ندارد و این حوزه قطعاً حوزه زنده ای نیست.

وی با بیان اینکه حوزه انقلابی زنده است، گفت: حوزه غیر انقلابی حوزه متروکه است اما حوزه انقلابی حوزه اهل بیت(ع) و علم و جهاد است.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری ولایتمداری، علم و پژوهش، دفاع از کیان اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) را یکی از شاخصه های مهم حوزه انقلابی دانست و ابراز داشت:  الحمدلله تمامی مدارس علمیه استان بوشهر طبق فرمان مقام معظم رهبری اساس کار خود را بر ولایتمداری و انقلابی گری گذاشته اند؛ بر همین اساس، حوزه مثل قرارگاهی آسمانی انقلاب است که در مقابل تهاجمات استکبار می ایستد و در خط مقدم قرار دارد، این همان نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تاکید دارند.

این استاد حوزه  با اشاره به توسعه حوزه علمیه در سال های اخیر گفت: در سال های گذشته حوزه علمیه استان بوشهر به لحاظ عمرانی 135 هزار متر فضای آموزشی، خوابگاهی ساخته شده و پذیرش و استقبال هم در مدارس علمیه استان پنج برابر شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha