یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به نقش تربیت یافتگان حوزه های علمیه در منطقه و عرصه بین الملل، گفت: شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی سیستانی و سید حسن نصرالله که در دنیا تاثیرگذارند، تربیت یافته حوزه های علمیه می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه سمنان که در مدرسه صادقیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه حوزه در تمامی ادوار تاریخ اسلام، گفت: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب و مادر نظام است و باید از آن صیانت کند.  

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، با اشاره به نقش تربیت یافتگان حوزه های شیعی در منطقه و عرصه بین الملل، گفت: شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی سیستانی، سید حسن نصرالله و ... که در دنیا تاثیرگذارند، تربیت یافتگان حوزه های علمیه می باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که امروز دنیا متوجه شده که حوزه های علمیه از مهم ترین عوامل تداوم  انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: براین اساس دشمنان به دنبال توطئه برای خنثی کردن این حرکت اساسی می باشند، لذا باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در ادامه با بیان این که تهذیب و اخلاق مهم ترین رکن حوزه های علمیه است، افزود: تهذیب و انقلابی بودن از الزامات تربیت طلاب است و خروجی حوزه باید طلبه عالم، مهذب، انقلابی و دلسوز باشد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه بار حوزه به دوش استادان حوزه های علمیه است، تصریح کرد: اگرچه کتاب و متن، برنامه، فضای آموزشی، مدیر و طلبه از عناصر آموزش هستند، اما اساتید مهم ترین رکن مسئله آموزش و تربیت طلاب می باشند.  

وی با تاکید بر این که استاد به عنوان شخصیت معنوی، انقلابی و تاثیرگذار استاد نقش بسیار مهمی در تربیت طلبه دارد، ابراز داشت: یکی از سنت های خوب و مهم حوزه های علمیه تربیت رفتاری طلاب توسط استادان است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اهتمام به مباحث اخلاقی بسیار مهم است و اساتید باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند و آن را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان بر الگوگیری طلاب از علما و بزرگان تاکید کرد و خطاب به آنان گفت: باید با جدیت در تحصیل و تهذیب، سرباز شایسته ای برای حضرت ولی عصر(عج) باشید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha