پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه ها از ابتدا وابسته به مردم بوده و با ظرفیت های مردمی رشد و نمو پیدا کرده اند.

حجت الاسلام المسلمین عبدالکریم فرحانی در حاشیه مراسم معرفی مدیر جدید حوزه علمیه استان لرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با بیان این که استفاده از تجربیات و ظرفیت های معنوی و علمی بزرگان می تواند عاملی موثر در اجرای موفق برنامه های حوزه باشد، تصریح کرد: حضور بزرگان در بین طلاب و انتقال تجربیات و دانش این سرمایه های گرانقدر می تواند طلابی مهذب، با انگیزه و کارآمد را تحویل جامعه دهد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشوربا بیان این که با اجرای برنامه های هدفمند و منسجم در مدیریت های استانی حوزه شاهد حوزه ای پویا و توانمند خواهیم بود، افزود: حوزه های علمیه از ابتدا وابسته به مردم بوده و با ظرفیت های مردمی رشد و نمو پیدا کرده اند، لذا انتظار می رود مدیران حوزه های استان ها استفاده از این ظرفیت ارزشمند را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند .

وی با بیان این که هر چه تعامل و استفاده از ظرفیت مردمی در حوزه های علمیه بیشتر شود، پویش و استقلال حوزوه نیز ارتقاء خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد: مدیران استانی حوزه بتوانند از این ظرفیت گرانسنگ در اجرای برنامه ها بهره بگیرند.

عضو خبرگان رهبری، توسعه رشته های تخصصی حوزوی را نیز از وظایف مدیریت حوزه علمیه استان لرستان برشمرد و گفت: تقویت سطوح عالی و درس خارج در حوزه استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خاطر نشان کرد: اعضای شورا و مدیر حوزه علمیه استان لرستان باید با همیاری و همفکری بزرگان و علمای استان، بتوانند در جهت رفع مشکلات و توسعه زیر ساخت های حوزه استان برای تربیت طلاب توانمند تلاش نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha