شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آغاز سال تحصیلی حوزه کرمان

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کرمان با پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور و آیت الله سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان، در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

در این مراسم همچنین پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: سابقه درخشان و پیشینه پرافتخار و خیل بیشمار فیلسوفان، فقیهان، ادیبان و اندیشمندان آن خطه فرهنگ پرور و سرمایه گرانقدر اسلام و ایران و انقلاب و حوزه های علمیه به شمار می رود و آسمان آن استان لبریز ستارگان پرفروغ همانند آیت الله میرزا محمدرضا کرمانی، جمال الدین شریف کرمانی صاحب کتاب اصول بی نقطه و در عصر ما آیت الله صالحی، آیت الله روحانی، حاج آقای حقیقی و مفسر بنام کرمان مرحوم استاد سیداحمد جعفری و شهید دکتر محمدجواد باهنر می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان نیز اشاره ای به وضعیت حوزه استان داشت و گفت: برپایی کرسی درس خارج نقطه عطفی برای زحمات و تلاش های علما و اساتیدی همچون آیت الله صالحی و آیت الله روحانی است.

آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در کرمان نیز با اشاره به ضرورت معرفی مفاخر و بزرگان حوزه به جامعه، گفت: امروزه جامعه به عالم دینی بصیر نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های مدیریتی حوزه علمیه، گفت: تقویت دروس خارج و رشته های تخصصی از برنامه های مهم حوزه است تا حوزه در خدمت نیازهای مردم و نظام قرار بگیرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha