جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید یحیی جعفری

حوزه/ آیت الله جعفری با تاکید بر این که امروز جامعه به عالم دینی بصیر نیاز دارد، تفقه در دین، را از اصلی ترین رسالت های حوزه خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری، پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه کرمان، در مسجد جامع این شهر با اشاره به ضرورت معرفی مفاخر و بزرگان حوزه به جامعه، گفت: امروز جامعه به عالم دینی بصیر نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر ضرورت تفقه در دین، آن را از اصلی ترین رسالت های حوزه خواند و افزود: روحانیون یا باید در حال فرا گرفتن فقه باشند و یا در حال تدریس و تبلیغ آن.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان، بر تهذیب و تحصیل توأمان طلاب تاکید کرد و ابراز داشت:  طلاب باید از هر جهت آماده باشند و در کنار همه فعالیت ها، به تقوا توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله جعفری در پایان به برپایی کرسی درس خارج در حوزه کرمان اشاره کرد و گفت: درس خارج چیز جدیدی نیست، اما شروع این کرسی در کرمان باید با حساب و کتاب باشد تا طلاب بتوانند بهره کافی را از این درس ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان نیز در این مراسم، اشاره ای به وضعیت حوزه استان داشت و گفت: برپایی کرسی درس خارج نقطه عطفی برای زحمات و تلاش های علما و اساتیدی همچون آیت الله صالحی و آیت الله روحانی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha