جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به توجه ویژه به برنامه های قرآن محور در حوزه های علمیه، تصریح کرد: تربیت طلاب قرآنی در اولویت برنامه های حوزه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در دوره آموزشی قرآنی حوزه های علمیه سراسر کشور، در شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به توجه ویژه به برنامه های قرآن محور و تربیت طلاب قرآنی در حوزه های علمیه، گفت: ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی رویکرد اصلی حوزه در سراسر کشور خواهد بود.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با بیان این که دوره های اجمالی تفسیر قرآن کریم در سطح حوزه های علمیه آغاز شده است، ادامه داد: از سال تحصیلی جدید امسال نیز در حدود 25درصد مدارس کشور فعالیت های قرآنی به صورت منظم و ساماندهی شده، انجام خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که هم اکنون نیز در هفت مدرسه علمیه، حافظان قرآن کریم فعالیت های منظم قرآنی انجام می دهند، ابراز داشت: دوره های آموزشی قرآن کریم، بصورت متمرکز هر سال یک بار در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

مفاهیم دینی و قرآنی؛ گمشده بشریت

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در این برهه زمانی پر آشوب، فساد و دروغگویی، مفاهیم دینی و قرآنی گمشده بشریت است.

عضو خبرگان رهبری بر ضرورت انس با قرآن و تدبر بیشتر در قرآن از سوی طلاب حوزه علمیه تاکید کرد، و افزود: ترویج و تفسیر مفاهیم قرآنی جز رسالت های اصلی حوزه علمیه است.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین حکم ریاست شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد، توسط معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، به حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی اعطا شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha