یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طلبه انقلابی

حوزه/ در نهمین جلسه معاونان آموزش مدارس علمیه استان بوشهر بر ضرورت توجه به تربیت طلاب انقلابی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، نهمین جلسه معاونان آموزش مدارس علمیه استان  پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج برگزار شد.

در این جلسه تحلیل و بررسی آیین نامه نظام آموزشی جدید سطح یک حوزه مورد بررسی قرار گرفت  و در ادامه حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه شهر خورموج به بیان نکات مهمی پیرامون مسائل آموزشی پرداخت.

اطلاع رسانی شفاف آموزشی به اساتید و طلاب، لزوم مطابقت قوانین آموزشی با واقعیت های استان و انعکاس مشکلات به قم، لزوم ایجاد ساز و کار تربیت طلاب انقلابی پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تبیین اهمیت و جایگاه مباحثه و جلوگیری از تحصیل جهشی و کوتاه طلاب از مباحث مطرح شده توسط حجت الاسلام مصلح بود.

تاکید بر رعایت مسائل تهذیبی و اخلاقی در صدر مسائل آموزشی، اهمیت دروس عمومی حوزه و لزوم جذب اساتید دارای شرایط، ضرورت ایجاد فضای آموزشی مناسب و به روز و ایجاد انگیزه صحیح و قوی طلبگی در میان طلاب و ... از دیگر مباحث مطرح شده بود.

در ادامه این جلسه به بحث آمادگی و هماهنگی مدارس جهت اجرای مناسب نظام آموزش جدید و اخذ تدابیر لازم  پرداخته شد.

حجت الاسلام امید ماندگار، مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج در این جلسه به مسئله دانش افزایی اساتید نظام جدید به صورت استانی و مباحثه ای اشاره کرد.

وی، بحث سنجش و ارزیابی مدارس بلند مدت را از ضروریات ارتقاء حوزه علمیه استان دانست.

مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج همچنین تشکیل پرونده علمی برای طلاب را ضروری دانست و خواستار ایجاد ساز و کار رصد و آسیب شناسی آموزشی طلاب شد.

بحث برنامه ریزی و هماهنگی جهت مصاحبه و تشکیل پرونده و پذیرش طلاب جدید از دیگر موضوعات مطروحه دراین جلسه بود.

برپایه این گزارش، معاون آموزش استان و معاونان آموزش مدارس در حاشیه برگزاری این جلسه ضمن بازدید از محیط آموزشی و خوابگاهی مدرسه پیامبر اعظم(ص) از فعالیت ها و ابتکارهای این مدرسه مطلع شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha