دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش نقش «بسیج روحانیت» در تقویت حوزه انقلابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: پیروان ادیان آسمانی و مکاتب بشری عطش فراوانی به اسلام دارند؛ آن قدر زمینه ها زیاد است که همه جای عالم نسبت به اسلام استقبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین زمانی، عصر امروز در اختتامیه سومین همایش نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی، در مشهد، با تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: در حقیقت روحانیت شیعه و حوزویان بسیجی مسئولیت خطیری دارند و باید بکوشیم تا فرهنگ انقلابی و اسلامی مان در  ایران و دنیا  مطرح شود.

وی با بیان این که بدون شک تا در دنیا مبارزه هست، حوزویان نیز فعال و پویا هستند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری پرچم انقلاب جهانی را سرافراز نگه داشته اند و با همین هدف، نگاه و جهت گیری کار را به انجام  رسانده اند و تاکید بر بیداری اسلامی باید در جهان اسلام مطرح باشد.  

حجت الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: هر کس در راستای تبلیغ اسلام و دین، می تواند قدمی بردارد باید حرکت کند، چرا که تمام رقبای ما در همه مذاهب، ادیان و فرق تبلیغ بین المللی را بصورت جدی انجام می دهند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که در کشور های ریادی کرسی های اسلام شناسی ایجاد شده است، تاکید کرد: واتیکان امروز دو میلیون مبلغ مسیحی دارد و این آمار برای ما حساس و کلیدی است، زیرا که تا درد ها را ندانیم کمتر احساس مسئولیت می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان این که میدان های آماده برای حضور روحانیت شیعه در عالم فراهم بوده و عشق اسلام عطش فطری ایجاد کرده است، گفت: ما در این 37 سال پس از انقلاب اسلامی چه اندازه به اسلام دعوت کرده ایم؟

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که نزدیک به یک میلیارد بودایی داریم که عشق به اخلاقیات دارند، تصریح کرد: برترین آموزه های دینی را اسلام دارد و این آموزه های اخلاقی را برای بوداییان عرضه کردیم، همچنین امروز باید به عطش اسلام در دنیا بها داد.   

وی با بیان این که امروز 300 میلیون شیعه در دنیا وجود دارد و چه کسی می خواهد پاسخگوی آنان باشد، تاکید کرد: پیروان ادیان آسمانی و مکاتب بشری همه زمینه و عطش به اسلام دارند؛ آن قدر زمینه ها زیاد است که همه جای عالم نسبت به اسلام استقبال می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان این که الازهر قله علمی اهل سنت بوده و ده برابر حوزه علمیه قم طلبه دارد، گفت: تاکنون کارهای زیاد علمی انجام شده و کشور های مختلفی یکی پس از دیگری نسبت به اسلام عطش دارند و باید در راستای سیراب کردن آنان راهکارهایی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha