جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران، با بیان این که حوزه انقلابی، علمدار صیانت از انقلاب و ولایت فقیه است، گفت: روحانیان و مبلغان دینی علمدار انقلاب هستند و زیر بیرق امام زمان(عج) زندگی می کنند، لذا باید با تمام توان از انقلاب و ولایت فقیه صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش مبلغان استان با بیان این‌که فراموش کردن خدا موجب چیره شدن دشمن دل می شود، گفت: یاد پیغمبران الهی ذکر خداست وذکر فی الکتاب موسی و به همین دلیل رسول خدا فرمود یاد و ذکر اهل بیت(ع) عبارت است کی از مصادیق بارز ذکر نماز است و قرآن بر نمازجمعه تاکید دارد که روز جمعه و نماز جمعه برای خدا است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن به انسان ها دستور داده است که به یاد روزهای خدا باشید و مردم را به یاد روزهای خدا بیندازید، ایام الله انقلاب هم روزی از روزهای خدا است.

وی با بیان این که روحانیان علمدار انقلاب هستند، خاطر نشان کرد: روحانیان و مبلغان دینی علمدار انقلاب هستند و زیر بیرق امام زمان(عج) زندگی می کنند، لذا باید با تمام توان از انقلاب و ولایت فقیه صیانت کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر لزوم حفظ اخلاص در تبليغ دين تأکيد کرد و گفت: اگر اخلاص در وجود يك مبلغ ديني حاكم شود، نصرت پروردگار که مصداق وعده الهي است براي جذب حداکثري آحاد جامعه به سمت معارف دين هم محقق مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تبليغ را يك تكليف ديني براي طلاب و روحانیان بيان كرد و گفت: عقلانيت نیز يك ويژگي مهم در وجود يك عالم و مبلغ ديني است كه بايد به اقتضاي آن، جايگاه و منزلت خود را آنگونه که شايسته است، بشناسد و حفظ كند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حفظ لباس و جايگاه روحانيت را حفظ جايگاه انبياء و ائمه اطهار(ع) دانست و تصريح كرد: بر همين اساس بايد با حفظ جايگاه و ارزش روحانيان در جامعه زينت و افتخار پيامبران و ائمه اطهار(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: امروز تبليغ چهره به چهره مهم ترين عامل انتقال معارف ديني به مردم و آحاد جامعه است و اگر بتوانيم اين عقايد را به بهترين شکل و با استفاده از امکانات استعدادها و ذوق هنري به مردم منتقل کنيم موجب گرايش و جذب مردم خواهيم شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید براین‌که روحانیان مسؤولیت سنگینی در انقلاب دارند، گفت: مسؤولیت تاریخی بر گردن روحانیت است، چرا که در این پیچ حساس تاریخی که همه عالم می دانند برای چه با ایران و جمهوری اسلامی دشمنی دارند و  جریان های تکفیری به خاطر چه به وجود آمده اند، لذا روحانیان باید به فکر روشنگری باشند.

وی با بیان این که دشمن در تضعیف ارزش های دینی از همه توان و ابزار خود بهره می گیرد، خاطرنشان کرد: جامعه حوزوی کشور به ویژه مبلغان دینی باید با تقویت بنیه علمی خود در برابر هجمه های سازمان یافته دشمن بایستند.

این استاد حوزه با تأکید بر این که دستگاه های فرهنگی باید از موازی کاری در امور فرهنگی و دینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: انجام کارهای موازی در حوزه مسائل فرهنگی نمی تواند اثرگذاری لازم را در این بخش داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تبیین این‌که وضعیت امروز جامعه اسلامی شبیه به دوران امام صادق(ع) است، گفت: امام صادق(ع) اگر در دوره خود کوچک ترین اشتباه تاکتیکی انجام می دادند، شیعه جعفری و اسلام ناب محمدی از بین می رفت، اما امام و مقتدای شیعه، مکتب جعفری را تبدیل به یک پایگاه قوی و مستحکم ساخت.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: مبلغان دینی باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha