سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: به مناسبت ایام خجسته و فرخنده دهه کرامت پویش مردمی "چهله کلیمیه" جهت تعجیل در امر فرج و سلامتی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و فرا رسیدن دهه کرامت، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در نظر دارد با توجه به ایام بسیار فرخنده و دهه کرامت، پویش مردمی "چهله کلیمیه" در سراسر شهرهای مازندران برگزار کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی ویژگی های حضرت معصومه(س) افزود: کرسمه اهل بیت(س) الگوی بی نظیر برای دختران جامعه اسلامی است و الگو گیری از شخصیت والایی چون ایشان برای دختران جامعه اسلامی، زیبنده و مایه مباهات است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: بانوان جامعه ما درحال حاضر می‌توانند با الگو قراردادن این بانوی بزرگوار در تعاملات اجتماعی با رعایت حدود شرعی و عفاف در جامعه حضور پیدا کنند و به فعالیت بپردازند، زیرا حضرت معصومه(س) با رعایت عفاف و عصمت در جامعه حضور داشتند و به فعالیت و سفر می‌پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی از آثار برکات حضرت معصومه(س) در شهر قم پرداخت و بیان داشت: در روایاتی از شهر قم به عنوان خانه اهل بیت(ع) یاد شده و این فرصت و برکت را حضرت معصومه (س) برای این شهر ایجاد کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه مازندران در ادامه شهر قم را بواسطه حضور مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مرکز و پایتخت علمی و فقهی در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: همه ابعاد علمی و شخصیتی حضرت معصومه(س) را باید مورد بررسی قرار داد و از آن شخصیت به بهترین شکل ممکن در جامعه اسلامی بهره برد.

این محقق و پژوهشگر حوزه دین، حضرت معصومه (س) را به عنوان الگوی علم و عفاف یاد کرد و خاطر نشان کرد: همه فضائل این بانوی اسلام نشان از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مکرم اسلام می‌باشد، بی‌شک فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است و این گونه است که مقام معظم رهبری فرمودند «حضرت معصومه (س) مقام بزرگی دارد خیلی باید از ایشان بهره بگیریم.»

حجت الاسلام شکریان در پایان به توجه به اهمیت این ایام، اظهار داشت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران پویش مردمی "چهله کلیمیه" جهت تعجیل در امر فرج و سلامتی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری در همه شهرهای مازندران برگزار خواهد شد که به واسطه این ایام چهل روز برگزاری زیارت عاشورا، نذر صدقه و ذکر بیشمار صلوات از مهم ترین برنامه های این پویش مردمی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha