چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، گفت: برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم، به ویژه نسل جوان است که باید در این راستا اهتمام و تلاش والایی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، امروز به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) در جمع بانوان مبلغ استان مازندران با بيان اينکه آن بانوي ارزشمند به عنوان يک بانوي محدث در تاريخ ثبت شده، گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمي شخصيتي بسيار والا داشتند.

وي با بيان اين که شهر مقدس قم پايگاه علم، طهارت و معنويت است، افزود: ائمه(ع) در روايت‌هاي مختلف مي‌فرمايند:«قم آشيانه آل پيامبر(ص) است» و وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) سبب شد قم پايگاه علم و معنويت شود.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که کريمه اهل‌بيت(ع) داراي جايگاه و شخصيت والايي هستند، اظهار داشت: در روايتي از معصومان(ع) وارد شده «در آخر زمان شهر قم حجت خدا بر روي زمين خواهد شد،حجتي که اگر نبود زمين اهل‌ خود را مي‌بلعيد.»

وي افزود: شهر مقدس قم به سبب وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) قابليت اين را دارد که وزنه معنويت و طهارت براي اهل عالم باشد، امام صادق(ع) نيز در روايتي فرموده‌اند«يکي از فرزندان من در شهر قم دفن مي‌شود، هر کس او را زيارت کند بهشت بر او واجب مي‌شود.»

معون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که حضرت معصومه(س) براي همه جهان خير و برکت دارند، افزود:  کريمه اهل‌بيت(ع) افزون‌ بر اينکه براي مردم قم و ايران خير و برکات زيادي دارند به واسطه اينکه شهر قم حجت براي جهانيان است از اينرو مي‌توان گفت وجود ايشان براي تمام مردم جهان خير و برکت دارد.

وي با بيان اين‌که آن حضرت در دفاع از ولايت حضرت امام رضا(ع) همراه کاروان از مدينه به سوي خراسان حرکت کرد و در نهايت در همين راه وفات يافت، خاطرنشان کرد: درس بزرگ آن بانوي نمونه بر شيعيان اين بود که هميشه يار و ياور ولايت و ولي خود باشيد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصمت را يکي از ويژگي هاي برجسته حضرت معصومه(س) عنوان کرد و گفت: آن حضرت در حيات خويش به "معصومه‏" ملقب نبود و امام رضا(ع) این لقب  را به ايشان داد.

وی با بيان اينکه حضرت فاطمه معصومه(س) پس از حضرت زينب(س) داراي مقام و منزلتي بالا است، افزود: عبادت و زهد، پارسايي و تقوا، بخشندگي و پاکدامني، راستگويي و بردباري، استقامت در برابر ناملايمات از ويژگي‌هاي ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌که حضرت فاطمه معصومه(س) از زهد و تقواي الهي برخوردار بودند اظهار داشت: علم و دانش حضرت معصومه(س) زبانزد خاص و عام بود ، طوري که ايشان در غياب پدر بزرگوارشان به سئوالات شرعي و ديني مردم پاسخ مي دادند و امام موسي کاظم(ع) بارها در تحسين ايشان فرموده اند که فداها ابوها جمله اي که پيامبر اکرم(ص) به فرزند بزرگوارش حضرت زهرا(س) فرموده بودند.

وی با توجه به اهمیت مقام و جایگاه زن و مادر در جامعه، نقش زنان اسلامی را در پیشبرد اهداف متعالی و انسان ساز جوامع بشری حائز اهمیت دانست و توانمندی زنان را در اداره جامعه و تربیت خانواده موثر خواند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با مهم ارزيابي کردن نقش و جايگاه زن در دين مبين اسلام ابراز داشت: متأسفانه در دنياي غرب، زنان به اسم آزادي، مورد سوء استفاده قرار مي گيرند، این در حالی است که زن در دين مبين اسلام از منزلت و کرامت خاصي برخوردار است. 

وی اظهار داشت: ضروری است بانوان جامعه اسلامی از این بانوان نمونه اسلام که مظهر کرامت و فضیلت هستند الگو بگیرند و راه و رسم زندگی ائمه اطهار(ع) را سرمشق خود قرار دهند تا در مسیر پرتلاطم زندگی موفق و پیروز باشند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است؛ به طوری که ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه(ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند. 

وی با بیان این که بانوان و دختران جوان جامعه برای حرکت در مسیر صحیح زندگی نیازمند الگو هستند، گفت: دختران جامعه اسلامی ما باید با شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) بیشتر آشنا شوند و سیره او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه کرامت فرصت خوبی برای شناساندن دو سرمایه گرانقدر ایران اسلامی است، بیان داشت: تبیین شاخصه های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تاسی از سیره حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام صادقی در پایان با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان است که باید در این راستا اهتمام و تلاش والایی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha