جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردهمایی

حوزه/ گردهمایی سالانه مبلغان مازندران امروز با سخنرانی معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دومین همایش سالانه مبلغین و مبلغات استان مازندران در آمل با اشاره به برگزاری همایش های سالانه، گفت: به امید خدا این همایش ها و نشست ها به جهت تسهیل در امر تبلیغ و هم اندیشی بین مبلغین و مبلغات سراسر استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: حدود 172 نفر مبلغین هجرت در سطح استان در حال تبلیغ مکتب جعفری هستند که برای استان مازندران تعداد کمی است که امیدواریم در سالهای آتی این تعداد افزایش بیابد که این مهم نیازمند همیاری مسؤولان هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حدودد 250 مبلغه در سراسر استان در حال تبلیغ هستند، گفت: از این تعداد مبلغه حدود 70 نفرشان حقوق دریافت می کنند و  مابقی آنها فی سبیل الله کار می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه معاونین تبلیغ استان، ابراز داشت: در سال جاری حدود 12 جلسه برگزار شده که در جهت پیشبرد امر تبلیغ در مدارس و مساجد تصمیم گیری شده است.

حجت الاسلا صادقی با اشاره به همایش سال گذشته گفت: در سال گذشته معاونت تبلیغ استان مازندران پذیرای 500 مهمان از استان ها گیلان گلستان و مازندران تحت عنوان همایش مبلغین و مبلغات شمال کشور بود که طی دو روز در شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی توسط مبلغین طرح هجرت خبر داد و گفت: دوره های تربیت مربی ویژه نوجوانان برگزار شد که هدف اصلی این دوره ها جذب نوجوانا به سوی مساجد بود که با کمک مردم و مبلغین نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امروز زمانه ای است که هرکاری برای تبلیغ دین و مقابله با هجمه های دشمن انجام دهیم، باز هم کم است، چرا که دشمن 24 ساعته در حال حمله و ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه مبلغان مقابله با دشمنی های غربی ها است، گفت: به منظور آشنایی مبلغان با حیله های دشمنان و روش های برخورد با آنها، دوره های آموزشی تربیت مربی فرق و ادیان در سطح استان برگزار شد که موجب ترقی سطح علم مبلغین و مبلغات در زمینه دشمن شناسی و فرقه شناسی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha