سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طلاب

حوزه/ سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، با حضور حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه امام حسن عسکری(ع) آمل، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) که در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل برگزار شد ضمن خیرمقدم به مهمانان تصریح کرد: حوزه های علمیه بنا بر آموزه های نبوی و معارف علوی جایگاه حوزه جایگاه دستگیری از ایتام آل محمد است و  هنگامی که طلبه ای لباس دین را بر تن کرد هیچگاه غافل از ایتام پیامبر نیست.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) افزود: هر کس ایتام پیامبر یعنی کسانی که از امام خود جدا هستند و در باتلاق جهل متحیر هستند و در دست شیاطین در اسارت هستند و کسانی که اسیر دست دشمنان اهل بیت هستند را تکفل کند و آنها را از خیرت خارج کند و شیاطین را مقهور کند و دشمنان اسلام را با قرآن و عترت مقهور کند در مقابل خدای متعال دارای فضیلت زیادی نوشته است.

مدیر مدرسه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: حوزه های علمیه به مدد توکل بر خدا و توسل بر رسول خدا امروز توانست در میان دشمنانی که دارای افکار منجمد هستند به مقام و فضیلت بسیاری دست یافته است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان اینکه حوزه باید در مسیر پژوهش خود را فعال کند،  گفت: بحمدلله صد مقاله به جشنواره علامه حلی داده این و 21 مقاله مقام استانی راه یافتند و هفت مقاله به مراتب بالاتری راه یافتند که از افتخارات حوزه علمیه امام حسن عسکری است.

وی با بیان این که از دیگر فعالیت های حوزه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزاری کلا س های فوق العاده و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بود، گفت: رویکردی که برای حوزه تعریف خواهیم کرد رویکرد تحصیل و تدریس حرفه ای و آموزش پژوهش محور بر اساس اخلاق خواهد بود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که حضرت آیت الله جوادی آملی همواره از اخلاق سخن می گویند، گفت: امروز جامعه اسلامی نیز نیازمند علمای ربانی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پژوهش محوری یعنی نیازهای جامعه شناسایی شود و استاد با این عنوان وارد کلاس شود و تولیدات به روز خود را داشته باشد، گفت: پژوهش یعنی امروز تقاضای جامعه به این سمت است که کلام جدید را به جامعه عرضه کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان گفت: اگر بتوانیم مسائل جدید را شناسایی کنیم و استاد با این دید بتواند در کلاس حاثر شود یک گام موفقیت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha