چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه با اشاره به این‌که امروز دروغ در جامعه طنین انداز شده است، گفت: به همه مردم در هر شغل و زندگی باید مصادیق دروغ را گفت، باید تأسف خورد که در برخی کشورهای خارجی و لا مذهب دروغ نمی گویند و کاملاً جدی برخورد می کنند، اما دربرخی جوامع اسلامی دروغ به روش های گوناگون در زندگی مردم رواج یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور، امروز در همایش سالانه مبلغان استان مازندران، در آمل با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسانی که از حضور امام بهره نمی برند، به یتیم مثال زده شدند و عالمی که یک یتیمی از ایتام ما را نجات دهد، در بهشت جاودان قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی های  فقیه دینی گفت:  فقیه علاوه بر این که باید به دنبال حفظ خود و اهل خانه اش از شیطان و هوا و هوس باشد، باید به فکر مردم و جامعه باشد چرا که وظیفه اش حکم به این می کند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور با بیان این که دانش و حرص تبلیغ دین دو پایه اساسی عرصه تبلیغ است، تصریح کرد: در عرصه تبلیغ اگر  با مطالعه  ،  هدایت مردم را پیگیری کنیم در هدایت انسان ها موفق می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تاکید براینکه قرآن و اهل بیت(ع) مکمل یکدیگرند، گفت: قرآن در کنار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می تواند هدایت کند، کتاب خدا  اگر می توانست مستقیماً هدایت کند، امروزه اختلافات زیاد نمی شد و یکی از عللی که انحرافات در شیعه بسیار کم است پیوند عمیق میان قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه  کار خیر باید از سوی علما و مبلغان به مردم انتقال داده شود، خاطر نشان کرد: کسی که خیری را آموزش دهد، برای آموزنده آن عمل خیر ثواب در نظر گرفته شده است که خود آن کار خیر را انجام داده  است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به اینکه تفسیر قرآن کریم در بین آحاد جامعه کمرنگ شده است، اظهار داشت:  تفسیر ادعیه و روایات از متون دینی بسیار مهم و مغتنم است و شاهد آن هستیم که چندین سال است با کمبود درس تفسیر مواجه هستیم و معمولاًبه تدریس تفسیر نمی پردازند، در صورتی که کار مبلغان دین تفسیر قرآن است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه کشور ادامه داد: بعضی از گناهان ریشه است، مانند حرام خواری، حرام خواری وقتی به مردم رسید، دیگر حرف حق به گوش آنها سازگار نیست و مال حرام خود را در نسل آدمی نشان میدهد.

وی با اشاره به اینکه امروز دروغ در جامعه طنین انداز شده است، افزود: به همه مردم در هر شغل و زندگی باید مصادیق دروغ را گفت، باید تأسف خورد که در برخی کشورهای خارجی و لا مذهب دروغ نمی گویند و کاملاً جدی برخورد می کنند، اما در جامعه امروز ما دروغ به روش های گوناگون در زندگی مردم رواج یافته است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت تبیین معارف مهدوی در جامعه و جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و ابراز داشت: انتظار بسیار سازنده است، اما گاهی امام زمان(عج) را فراموش می کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بسیجی بی نام نشان IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام خدمت مدیریت محترم سایت حوزه خدمت جناتب نبوی عرض می شوددر دوره دولت دهم هر کس سخن از دروغ می گفت فتنه گر بود چه طور شده الان بعد از شرکت حضرت عالی در اجلاس اساتید بسیجی در مشهد که بیشتر برنامه های سخنرانان بر علیه دولت خدمت گزار بود و هیچ ابایی حضرت عالی و بقیه نداشتید که دولت را دولت انحرافی معرفی کنید سخن از دروغ می گویید لابد ذهن ها را برای انتخابات اینده اماده می کنند راستی اگر واقعا قیامتی باشد چه جوابی داریم از سردار سپاه تا برخی افراد معلوم الحال به اسم استاد حوزه چه راحت آیت الله هاشمی و منتخب ملت نماینده خبرگان دکتر روحانی را به باد مسخرهو تخریب قرار دادند چرا درآنجا سخن از دروغ نگفتید در یک کلام بی حرمتی به ساحت بزرگان قشنگ نیست باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست