شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نبوی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت دانش آموزان در مدارس آموزش و پرروش، گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ مدرسه امین در کشور راه اندازی شده که ۷۲ مورد از آن متعلق به سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نبوی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی  و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد، با اشاره به  ضرورت توجه جدی به مسئله طرح هجرت، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی در این خصوص از جمله پیشنهاد اعزام بزرگان به هجرت و تبلیغ، اجرای طرح کفیل و محاسبه خدمت سربازی مبلغان، توسعه مدارس سفیران هدایت، طرح تبلیغ به صورت نذر یا وقف در طول سال، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای تعامل قوی تر آموزش و پرورش با حوزه های علمیه، اقداماتی صورت گرفته که شامل تدابیر حوزه برای کارآمد سازی ستاد همکاری ها و تلاش برای عقد قرارداد جهت اعزام مبلغان بوده که در این خصوص می توان به راه اندازی مدارس امین و حضور مبلغان در مدارس تیزهوشان اشاره کرد.

*راه اندازی جنبش های اینترنتی

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به اهتمام جدی به تبلیغ در فضای مجازی، تصریح کرد: امروز در فضای مجازی ظرفیت مناسبی وجود دارد که راه اندازی جنبش های اینترنتی متناسب با مناسبت ها از جمله کارهایی است که صورت گرفته و به مسئله تبلیغ در فضای مجازی به صورت جدی توجه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به ساماندهی اعزام مبلغ و یکسان سازی متولیان اعزام، تصریح کرد: در این خصوص  شورای سیاست گذاری تبلیغ  راه اندازی و از نهادهای متولی در این زمینه دعوت شد؛ همچنین کارگروه های تخصصی و ویژه برای ساماندهی اعزام شکل گرفت.

وی با بیان این که سال گذشته در قم بالغ بر 378 دوره های آموزشی مهارتی برای طلاب برگزار شده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی معاونت تبلیغ در مدارس علمیه از ضرورت ها بود و تلاش شد تا با در نظر گرفتن راه کارهایی این خلأ رفع شود.  

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به استفاده از ظرفیت های حوزه در اجرای طرح بینات تأکید کرد: در طرح بینات باید مدارس علمیه 50 پایگاه فرهنگی اطراف خود را سرویس رسانی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به تبلیغ در عرصه بین الملل، اظهار کرد: برای سال جاری بودجه ای در خصوص آموزش مبلغان خارج از کشور در نظر گرفته شده است؛ همچنین در خصوص راه اندازی  365 گروه های تبلیغی و جهادی تلاش جدی  صورت گرفت.  

*تهیه نمایه بانک جامع اطلاعات مبلغان

وی با بیان این که تهیه نمایه بانک جامع اطلاعات مبلغان انجام شده است، گفت:  نرم افزار های تبلیغی به صورت رایگان آماده شده و در دسترس مبلغان قرار دارد و بالغ بر 240 دوره آموزشی نقد فرق برگزار شده است، همچنین  10 کتاب و درسنامه آموزشی در خصوص نقد فرق و ادیان انحرافی و 200 شماره ماهنامه مبلغان به صورت نرم افزار در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به تدوین کتب آموزش و پرورش براساس آموزه های دینی، ابراز کرد: اگر بتوانیم حتی یک کتاب کارآمد و راهبردی تولید کنیم بهتر از تعداد حجیم و وسیع کتب آموزشی است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در پایان افزود: سال گذشته 400 مورد اعزام برای تبلیغ در قالب هجرت کوتاه مدت به مراکز و دستگاه ها صورت گرفته و تاکنون یک هزار و ۶۰۰ مدرسه امین  راه اندازی شده که 72 مورد از این تعداد مربوط به سال گذشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha