جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تفسیر سوره حمد

حوزه/ نشست تفسیر سوره حمد با محوریت بسم الله الرحمن الرحیم در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از مازندران، خانم بحر کاظمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) کلاردشت در این نشست بیان کرد: در میان اقوال و ملل مختلف، رسم این است که کارهای بزرگ و با ارزش را به نام بزرگی از بزرگان خویش که مورد احترام و علاقه ی آنهاست، شروع  می کنند تا آن کار مبارک گردد و به انجام رسد. البته آنان بر اساس اعتقادات صحیح یا فاسد خویش عمل نموده؛ گاهی به نام بت ها و طاغوت ها و گاهی با نام خدا کار را شروع می کنند.

 وی تاکید کرد: بسم الله الرحمن الرحیم سر آغاز کتاب الهی است. و نه تنها در ابتدای قرآن، بلکه در آغاز تمام کتاب های آسمانی بوده  و در سولوحه ی همه ی انبیا قرار داشته است.  حضرت علی (ع) هم در این خصوص فرموده اند که بسم الله ، مایه برکت کارها و ترک آن موجب نا فرجامی است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: بر زبان آوردن  بسم الله در شروع کارها از جمله خوردن، خوابیدن، نوشتن، سوار شدن بر مرکب، مسافرت و بسیاری از کارهای دیگر سفارش شده است؛ حتی اگر حیوانی بدون نام خدا ذبح شود ، مصرف گوشت آن حرام می باشد؛ که رمز این امر آن است که خوراک انسان های موّحد نیز باید جهت الهی داشته باشد.

بحر کاظمی در پایان خاطر نشان نمود: شیطان در چهار مرتبه فریاد کشید و ناله سر داد، نخستین بار روزی بود که از درگاه خدا رانده شد، سپس هنگامی که از بهشت به زمین تنزل یافت، سومین بار هنگام بعثت محمد (ص) و آخرین بار زمانی که سوره حمد نازل گردید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha