پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرواعظ

حوزه/ رئیس مجلس متحد علمای جامو و کشمیر گفت: امام علی(ع) فانوس درخشانی بود که پرچم اسلام را بالا نگه داشته و به این ترتیب نام خود را در تاریخ اسلام با جوهر طلایی نگاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، میرواعظ محمد عمر فاروق  رئیس مجلس متحد علمای جامو و کشمیر در سالگرد شهادت امیرالمومنین علی(ع) با ادای احترام به ساحت امام علی(علیه السلام) گفت: سرتاسر زندگی امام علی(ع) نمونه‌ای برای تمامی مسلمانان می‌باشد و شجاعت ایشان و شیوه زندگی او نه تنها الگوی مسلمانان بلکه الگویی برای تمام بشریت محسوب می‌شود.

میرواعظ در مجلس وعظ و تبلیغ با عنوان «10 روز رستگاری» در حرم دستگیر صاحب در سرای بالا پیش از نماز عصر در یک تجمع مذهبی کشمیر گفت: امام علی(ع) تمام عمرشان را در راه اسلام و توسعه پیام حضرت محمد (ص) صرف کردند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت عظیم امام علی(ع) افتخار به دنیا آمدن در خانه خدا یعنی کعبه و شهادت در خانه خدا یعنی مسجد کوفه را داشته؛ گفت: مسلمانان تا روز قیامت خدمات ایشان را به اسلام و بشریت به یاد خواهند داشت.

رئیس مجلس متحد علمای کشمیر و جامو با تجلیل از خدمات امام علی(ع) به امت اسلامی و بشریت و از خودگذشتگی‌های ایشان گفت: ایشان تا لحظه شهادت به طور پیوسته در راه اسلام و رسول خدا(ص) تلاش کرد و پرچم اسلام را با بودن فانوس درخشانی در این مسیر، بالا نگه داشت و نام خود را در تاریخ اسلام با جوهر طلایی نگاشت.

اتحاد تنها چاره مسلمانان است

میرواعظ با تاکید بر اینکه مسلمانان در نزاع و بلاتکلیفی بسر می‌برند و مردم در سرتاسر جهان اسلام در باتلاق درگیری و هرج و مرج گرفتار شده‌اند گفت: مایه تاسف است که مسلمانان یکدیگر را به قتل رسانده، به چهره اسلام آسیب می‌رسانند و آگاهانه و ناآگاهانه به نفع منافع نیروهای ضداسلامی کار می‌کنند. مسلمانان هیچ راهی ندارند تا برای نجات از این بحران‌ها از نزاع‌های فرقه‌گرایی دست برداشته و متحد شوند.

مسلمانان راه پیامبر اسلام (س) و امام علی (ع)  را فراموش کرده‌اند

میرواعظ در پایان گفت: یکی از دلایل اصلی بلاتکلیفی و نزاع در دنیای اسلام این است که مسلمانان پیروی از راه پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) را فراموش کرده و سرگرم امور دنیوی شده‌اند. وضعیت مسلمانان در کشورهایی چون افغانستان، فلسطین، سوریه، عراق، بحرین و لبنان در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد و این اختلافات بدون اتحاد در دنیای اسلامی از بین نخواهند رفت.

وی افزود: من به مسلمانان هشدار می‌دهم که اگر آن‌ها در این مسیر نزاع و هرج و مرج باقی بمانند و برای حل اختلافاتشان به سمت اتحاد پیش نروند، نیروهای ضداسلامی از این اختلافات بهره‌مند شد و برای رسیدن به انگیزه‌های خودخواهانه‌شان میان مسلمانان تفرقه می‌اندازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha