شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدعلی گیلانی

حوزه/ سیدعلی شاه گیلانی رهبر دینی و سیاسی برجسته کشمیر و جامو خواستار مداخله سازمان ملل، سران چندین کشور مسلمان و کشورهای غربی در موج جدید ترور دولتیِ به راه افتاده توسط نیروهای ارتش هند در کشمیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از kashmirmonitor.in، سیدعلی شاه گیلانی رهبر دینی  و سیاسی برجسته کشمیر و جامو خواستار مداخله سازمان ملل، سران چندین کشور مسلمان و کشورهای غربی در موج جدید ترور دولتیِ به راه افتاده توسط نیروهای ارتش هند در کشمیر شد.

برپایه این گزارش به نقل از "کشمیر مانیتور"، گیلانی گفت: به نمایندگی از مردم مظلوم و تحت محاصره کشمیر و به منظور جلب توجه جامعه جهانی نامه‌ای به نهاد‌های بین‌المللی و روسای کشورها نوشته است. این درحالی است که حکومت نظامی در این منطقه برای روز نهم و پس از مرگ ده‌ها تن از معترضان در اثر شلیک تلافی جویانه نیروهای دولتی هند همچنان ادامه دارد.

دولت هند مقصر اصلی است

گیلانی در نامه خود آورده است: دولت هند مقصر اصلی خشونت‌های سازماندهی شده جامو و کشمیر بوده و هیچ یک از نیروهای پرسنل نظامی دخیل در جنایات جنگی فجیع در این کشور نیز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته‌اند. بنابراین ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا راه را برای بازرسان بین‌المللی کمیساریای عالی حقوق بشر دفتر سازمان ملل متحد هموار سازند. به علاوه این تحقیق و بازرسی بی‌سابقه نیست و پیش از این نیز این سازمان تحقیقاتی را در رابطه با جنایات انجام شده توسط دولت سریلانکا انجام داده است.

شهر را زندان کرده اند

وی در ادامه این نامه نوشته شده است: منع رفت و آمد و محدودیت‌های شدید اعمال شده است و محاصره شهرها، زندان بزرگی برای مردم بوجود آورده است. رهبران طرفدار آزادی یا زندانی شده‌اند و یا تحت بازداشت خانگی بسر می‌برند. کشتار غیرقانونی همچنان ادامه دارد و مردم خشمگین و ناامید هستند. دولت‌ها و سازمان‌های بانفوذ همچون اتحادیه اروپا، یونسکو و سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت ویژه‌ای در به چالش کشیدن رفتار دولت هند و توقف این ترور حکومتی دارند.

خاطر نشان می شود در ناآرامی‌های اخیر در کشمیر حداقل 41 تن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 1800 تن از مسلمانان زخمی شده‌اند که بیشتر جراحات وارده در اثر اصابت گلوله بوده است. مسلمانان معترض، خواهان استقلال بوده اما این درخواست با سرکوب شدید مواجه شده است.

نامه گیلانی به شورای امنیت سازمان ملل، سران دائمی یونسکو، اعضای اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی، انجمن آسیای جنوبی کشورهای منطقه، نخست وزیران پاکستان و ترکیه، شاه عربستان و رئیس جمهوران چین و ایران فرستاده شده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha