سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

استاد حوزه علمیه مازندران، دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه و فرهنگ سازی سبک زندگی اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با بیان این که دهه کرامت يادآور تمام خوبي‌ها و يادآور جمال انساني است، افزود: حيات ما در اين سرزمين مرهون کرامت، عنايت و توجه ويژه اي است که حضرت ثامن الائمه(ع)، هشتمين سپهر آسمان امامت و ولايت و خواهر مکرمه اش حضرت فاطمه معصومه (س) نسبت به ما دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه کرامت دهه ارزش گذاري به مقام ائمه اطهار(ع) و حب و دوستي با آنان است، افزود: دهه کرامت موجب عزت و سربلندي جامعه اسلامي و پيروزي مسلمانان و درس تقوا، کرامت و آزادي و عشق به اهل بيت(ع) و ولايت است.

حجت الاسلام میرعمادی مهم ترين پيام دهه کرامت را توجه به کرامت نفس عنوان كرد و گفت: لازمه وجود كرامت نفس، تعليم وترببت ديني مي باشد كه احساس مسؤوليت در مورد تربيت همه افراد جامعه، سالم نگه داشتن فطرت انسان از جمله راهكارهاي افزايش كرامت نفس در انسان است.

وی، اعتماد به نفس در مسير رشد و تعالي را مقدمه رسيدن انسان به مقامات عالي انساني دانست و تبيين سيره زندگاني ائمه معصومين(ع) و گراميداشت ايام خاص فرهنگي و ديني را بهترين درس كرامت براي انسان معرفي كزد.

معاون حوزه علمیه مازندران، دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: دهه کرامت يادآور مصاديق اندکي از هزاران کرامت وجود ذي جود، حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) و ستارگان کهکشان ولايت و امامت است، کرامت هايي که ما را به معرفت شناسي رهنمون و پلي براي ارتباط، توسل و توجه به خالق متعال و ذات هستي بخش مي شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه کرامت فرصتي براي مرور بر عواطف انساني که فاطمه معصومه(س) به وجود برادر دارد، خاطرنشان کرد: مفاهيم سازنده‌اي که ما در فرهنگ اسلامي داريم در اين دهه تداعي مي‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نيايش واست.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: بزرگترين و مهمترين رسالت ما در گراميداشت دهه کرامت، فرهنگ سازي بر مبناي اصول اعتقادي و معنوي و توسعه سطح معرفتي مردم نسبت به اهل بيت(ع) است.

حجت الاسلام میرعمادی افزود:‌ دهه کرامت،‌ دهه ولايت پذيري و تجديد عهد با ولی فقیه است و بايد قدردان اين انقلاب بود،‌ چرا که بواسطه اين انقلاب بسياري از مناسبت هاي شيعي و علوي مورد توجه قرار گرفت و آنچه در سال هاي قبل از آن مغفول مانده بود به برکت شکل گيري انقلاب احيا و تقويت شد.

وی مهم‌ترين پيام دهه کرامت را توجه به کرامت نفس عنوان كرد و گفت: لازمه وجود كرامت نفس، تعليم وترببت ديني است كه احساس مسؤوليت در مورد تربيت همه افراد جامعه، سالم نگه داشتن فطرت انسان از جمله راهكارهاي افزايش كرامت نفس در انسان است.

معاون حوزه علمیه مازندران، اعتماد به نفس در مسير رشد و تعالي را مقدمه رسيدن انسان به مقامات عالي انساني دانست و تبيين سيره زندگاني ائمه معصومين(ع) و گراميداشت ايام خاص فرهنگي و ديني را بهترين درس كرامت براي انسان معرفي كزد.

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين که دهه کرامت يادآور بسياري از مفاهيم بلند و سازنده است، اذعان داشت: مهر و وفايي که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار و غربت و بيماري و مرگ در فصل جواني را براي او آسان کرده است مي تواند بزرگترين الگو براي عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دهه کرامت فرصت مناسبي براي ايجاد پيوند مردم با اهل بيت(ع) و ترويج معارف و تبيين فرهنگ قرآن است، چراکه اين دهه موقعيتي براي رشدفردي و اجتماعي است.

حجت الاسلام میرعمادی با بيان اين‌که دهه کرامت فرصتي جهت تبيين ارزش ها است، افزود: لازم است دهه کرامت را با نمونه هاي اخلاقي و ارزش هاي انساني سيره رضوي زينت بخشيده و جوانان و نوجوانان را بيش از گذشته با سيره امام رضا(ع) آشنا كنيم.

وي تصريح کرد: اهل بيت(ع) و قرآن دو امانت گرانبهايي است که از سوي خدواند در اختيار ما قرار داده شده است و با طرح ريزي عنوان اين دهه فرصت قابل تاملي از بازبيني ميزان علاقمندي و دوستي اهل بيت(ع) امکان پذير شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha