پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ری شهری

حوزه / تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: احیای سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احیای اسلام ناب محمدی است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله ری شهری، در نخستین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام، توفیق خدمتگزاری در بارگاه‌ منور ائمه اطهار(ع) را نعمت و مسئولیتی خطیر خواند و اظهار داشت: بر اساس روایات، مهمترین خواسته اهل بیت (علیهم السلام) از شیعیانشان؛ به ویژه مسئولان آستان های مقدس، احیای سنت و آموزه‌های غنی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که علاقه و دلدادگی به ائمه اطهار علیهم السلام تنها منحصر به شیعیان نیست؛ بلکه در قلب تمام مسلمانان جای دارد، تصریح کرد: آستان های مقدس باید از این ظرفیت بی‌نظیر که در جان مسلمانان وجود دارد، در راستای اشاعه و تبین سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایجاد وحدت استفاده کنند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از رسالت‌های مهم آستان های مقدس را معرفت افزایی دینی در میان مسلمانان خواند و اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، آستان های مقدس قطب فرهنگی و محور معرفت افزایی در جهان اسلام هستند.

وی در ادامه از ابتکار آستان قدس رضوی در برگزاری این اجلاس مهم تقدیر و تشکر کرد و افزود: برگزاری چنین اجلاسی آرزوی دیرینه بسیاری از دلسوزان جوامع اسلامی بوده که آستان قدس رضوی همزمان با میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا علیهم السلام آن را محقق کرد.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: امروز اگر بتوانیم مکتب اهل بیت(ع) را صحیح معرفی کنیم، جهان اهل بیتی خواهد شد؛ زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) و اشاعه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از بهترین روش‌های مصون سازی است.

وی برگزاری اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام در روز میلاد امام رضا(ع) را مایه خوشنودی اهل بیت(ع) برشمرد و ابراز کرد: این اجلاس قطعا گامی مهم در اتحاد هرچه بیشتر جهان اسلام خواهد بود.

آیت الله ری شهری در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده مصوبات این اجلاس پیگیری و اجرایی شود و در نشست سالیانه این اجلاس ادامه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha