شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 نبیل حلباوی

حوزه / معاون تولیت حرم حضرت رقیه(س) در اجلاسیه آستان‌های مقدس جهان اسلام گفت: امروز سوریه به دلیل حمایت از آرمان فلسطین و عضویت در محور مقاومت، مورد تهاجم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزازی «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نبیل حلباوی در اجلاسیه آستان‌های مقدس جهان اسلام که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با نام «اسلام» به این دین مبین ضربه می زنند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از نام اسلام استفاده می‌کنند تا چهره این دین مبین را مخدوش و مسلمانان را به خاک و خون بکشند و کشورهای اسلامی را ویران کنند.

معاون تولیت حرم حضرت رقیه(س) روش تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را جامع‌ترین و برترین روش تربیتی معرفی و ابراز کرد: آستان‌های مقدس حضرات معصومین(ع) با توجه به جمعیت زیاد زائران و ظرفیت‌های غنی معنوی می‌توانند در تبلیغ و اشاعه احکام دینی و سنت اهل بیت(ع) بسیار موثر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی ایستادگی و مقاومت هستند، به دفاع غرورآمیز مدافعان حرم اشاره و اظهار کرد: با جانفشانی‌های مدافعان حرم و لطف خداوند، باوجود تلاش بسیار وحشی‌های داعشی، آستان‌های مقدس حضرت رقیه(س) و زینب(س) در امنیت کامل هستند و هر روز بر زائران این بارگاه‌های نورانی افزوده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حلباوی گفت: استکبار تلاش می‌کند با جنایات، نبش قبور، به شهادت رساندن زائران و آسیب رساندن به بارگاه‌های مطهر چهره اسلام را مخدوش کند؛ اما دست خداوند برتر است و توفیق نخواهند یافت.

تولیت حرم حضرت رقیه(س) درباره نخستین اجلاسیه آستان‌های مقدس جهان اسلام گفت: این اجلاس برکات بسیاری دارد که ضمن حفظ استقلال آستان‌ها، آنان را به سوی افق‌های رشد و تعالی هدایت می‌کند و چشم انداز روشنی را در برابر چشمان مسلمانان می‌گشاید.

حجت الاسلام و المسلمین نبیل حلباوی در پایان موافقت و تایید آستان حضرت رقیه(س) را نسبت به تفاهم نامه پایانی این اجلاس اعلام و از ابتکار آستان قدس رضوی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نشست تقدیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha