جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 جمال دباغ

حوزه/ تولیت عتبه مقدس امامین جوادین(ع) اتحاد و وحدت را رمز بالندگی، رشد و قدرت جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر جمال دباغ، با تجلیل از ابتکار برگزاری اجلاس تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام در گفتگو با آستان نیوز، برگزاری این قبیل نشست‌ها را در همگرایی و وحدت مسلمانان بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: این اجلاس قطعا کمک شایانی به رشد و تعالی عتبات عالیات خواهد کرد و این همگرایی و هم افزایی قطعا در افزایش صلح و آرامش در کشورهای اسلامی نقش خواهد داشت.

وی اجلاس تولیت‌های آستان های مقدس را جلوه‌ای عملی و ماندگار از وحدت بین امت اسلامی دانست و ابراز داشت: اجلاس آستان‌های مقدس این پیام را القاء می‌کند که امروز محور وحدت، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و اقلیم، خاک، سرزمین و نژاد مرز‌های ما نیست، بلکه مرز ما اسلام و باورهای دینی است.

وی با اشاره به خیل عظیم زائران آستان‌های مقدس، تصریح کرد: مشتاقان زیارت عتبات عالیات بسیار زیاد هستند و آستان‌های مقدس باید با همکاری و بهره از تجربیات یکدیگر محیطی آرام، آماده و مساعد برای برقراری ارتباط معنوی و بهرهمندی زائر از اعتاب متبرکه را فراهم آورند.

دباغ، رمز پیروزی جهان اسلام را در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان وحدت و همبستگی در سایه آموزه‌های اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواند و گفت: سیره و آموزه‌های ائمه اطهار علیه السلام رمز همبستگی و اتحاد جهان اسلام بویژه تشیع است.

تولیت عتبه مقدس امامین جوادین(ع) در پایان با تاکید بر لزوم انسجام و قوت برنامه‌های فرهنگی برای زائران، عنوان کرد: باید از حضور مردم در آستان‌های مقدس و علاقه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به بهترین نحو برای اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha