شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز مسلمانان، دشمنان و تهدیدات مشترکی دارند و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفته‌اند؛ در این شرایط اتحاد آستان‌های مقدسه جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و گروه‌های تکفیری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در حاشیه دیدار امام جمعه مشهد مقدس با تولیت‌های آستان‌های مقدس جهان اسلام، در جمع خبرنگاران بر لزوم ایجاد اتحاد در جهان اسلام تأکید و با بیان اینکه اتحاد آستان‌های مقدس نقش به سزایی در تقویت جبهه مقاومت خواهد داشت. اظهار کرد: امروز مسلمانان، دشمنان و تهدیدات مشترکی دارند و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی به طور مستقیم مورد هجوم قرار گرفته‌اند؛ در این شرایط اتحاد آستان‌های مقدسه جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و گروه‌های تکفیری خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تقدس زمانی و مکانی برگزاری این اجلاس، تصریح کرد: این اجلاس از نظر زمان در ایام میلاد با سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و از حیث مکانی در بارگاه مطهر عالم آل محمد(ص) برگزار شد و این تقارن مبارک از آن جهت که حضرت رضا(علیه السلام) در سیره و شخصیت اسلامی خود همواره مایه وحدت، یکپارچگی و رمز ائتلاف بودند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این مطلب که پرچم اتحاد جهان اسلام را امام راحل(ره) در ایران اسلامی برافراشت و امروز آن پرچم در دست مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برگزاری نخستین دور اجلاس آستان‌های مقدس با میزبانی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کشوری که پرچم اتحاد، هم‌اندیشی و همگرایی را در جهان اسلام برافراشته، پر اهمیت بوده و بر ثمرات این اجلاس افزوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مأموریت‌های مشترک آستان‌های مقدس، تصریح کرد: همچنان که امامان معصومین(ع) و امامزادگان والا مقام همگی در یک مسیر واحد گام برمی داشتند؛ امروز آستان‌های مقدس نیز اهداف مشترکی دارند و آن نشر معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و فراهم آوردن بستر نجات و سعادت بشریت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: بی‌تردید همکاری و همراهی آستان‌های مقدس می‌تواند در جهت معرفت افزایی به زائران قبور مطهر و مضجع‌های نورانی ائمه اطهار(ع) بسیار کمک کند و در رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی امت اسلامی نیز موثر باشد.

وی مقوله زیارت را یکی از راهبردهای اساسی اسلام در مصون سازی جامعه معرفی و اظهار کرد: در دورانی که دشمنان دین از هیچ تلاشی برای کم رنگ کردن موضوع زیارت و توسل در جامعه فرو گذار نیستند، اتحاد آستان‌های مقدس سبب رونق به این مقوله مبارک خواهد شد و این اتحاد می‌تواند به دلدادگی مردم به ذات اقدس خداوند کمک کند و شدت و غلظت مسلمانان را در برابر دشمنان دین افزایش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha