پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار با جمعي از طلاب شرکت کننده در دوره دانش افزایی معاونت بين الملل حوزه

حوزه/ توليت آستان قدس رضوي با اشاره به این که امروز يكي از ملزومات مهم تبليغ، آشنايي با زبان‌هاي مختلف و بهره برداری از ابزارهاي نوين است، گفت: آشنايي با زبان‌هاي ملل جهان برای انتقال مفاهیم به مخاطبان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار با جمعي از طلاب شرکت کننده در دوره دانش افزایی معاونت بين الملل حوزه های علميه، در مشهد با بيان اين مطلب كه امروز مردم دنیا بيش از هر زماني تشنه‌ معارف الهي و اسلام ناب محمدي هستند، ابراز کرد: امروز مردم مغرب زمين و به وي‍ژه جوانان سخت تشنه معارف الهي هستند و دليل اين كه مقام معظم رهبري نيز در پيام‌هاي خود جوانان مغرب زمين را مورد خطاب قرار مي‌دهند، فطرت پاك آن هاست.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، رسالت علما و مبلغان ديني را در معرفي و تبيين احكام اسلام و سخنان اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام)، بسيار خطير ارزيابي و خاطرنشان كرد: با توجه به افتضاهاتي كه جريانات سلفي و داعش در جهان به بار آوردند، امروز توجه دنيا به اسلام ناب محمدي و عقلاني تشيع، بسيار افزايش يافته و بسياري دريافتند، راهي كه نجات بخش بشريت بوده، اسلام اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري،‌ بر لزوم استفاده از ابزارهاي نوين انتقال مفاهیم در عرصه تبليغ احكام الهي تاكيد و تصريح كرد: امروز يكي از ملزومات مهم تبليغ، آشنايي با زبان‌هاي مختلف و بهره از ابزارهاي نوين است. آشنايي با زبان‌هاي ملل جهان برای انتقال مفاهیم به مخاطبان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وي با تاکید بر اینکه تبليغ به زبان‌ بومي هر ملتی تاثير كلام را افزايش مي‌دهد، رسالت‌ دين اسلام را هدايت تمامي دنيا و ملل مختلف برشمرد و به طلاب توصيه كرد: ضمن همت گماردن به فهم مفاهیم دینی، با انگیزه‌اي والا به فراگيري زبان بپردازيد.

تهذيب نفس و اخلاص دو عامل تاثيرگذاري سخن علما

توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود درباره تهذيب نفس و داشتن اخلاص در امور، سخن به ميان آورد و گفت: تهذيب نفس، توسل به ائمه هدي(عليهم السلام) و اخلاص در امور، رمز تاثيرگذاري سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبري(مد‌ظله‌العالی) و بزرگان دين ماست. در عرصه‌هاي نقش آفريني در جامعه نیز یکی از زمینه‌های مصون ساز در برابر لغزش‌ها و وسوسه‌هاي نفساني تهذيب نفس است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رئیسی از «شرح صدر» به عنوان بالاترین مقام انسانی یاد و تصریح کرد: بنا بر آیات قرآن کریم، خداوند متعال این مقام را به رسول اکرم(ص) عطا فرموده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که مقامی برتر از شرح صدر برای انسان وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: «شرح صدر» براي انسان هادی يك ضرورت و مهمترین ابزار براي تبليغ است كه جز در پرتوی عبوديت خداوند متعال و بهره گیری از آموزه‌هاي اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) حاصل نمي‌شود.

توليت آستان قدس رضوي، در پايان طلاب را به فراگيري علم و بهره مندی از بستر ايجاد شده در پرتوي انقلاب اسلامي براي اشاعه احكام ديني سفارش و خاطرنشان كرد: به برکت انقلاب اسلامي شرايط مساعدي برای علم افزايي و بصيرت آفريني ايجاد شده است كه جا دارد طلاب و فضلاي حوزه‌ از اين ظرفيت حداكثر استفاده را برای اشاعه، تبيين و تعميق معارف الهي داشته باشند.

حجت الاسلام سید محی الدین قوامی، رئيس اداره همايش‌ها و آموزش‌هاي معاونت بين الملل حوزه‌هاي علميه نیز در ابتداي اين ديدار، گزارشي از عملكرد مبلغان زباندان حوزه بين الملل ارائه كرد و با اعلام خبر برگزاري همایش دانش افزایی بین المللی طلاب زباندان در مشهد مقدس، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی طلاب در عرصه بین الملل، فرهنگ سازی و ورود طلاب و فضلا به مسائل بین المللی و زمینه سازی تربیت مبلغ در این عرصه‌هاست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha