پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در نیکوکاری هیچ تفاوتی میان زن و مرد نیست، گفت: اقتصاد وقف موجب گسترش فرهنگ و معارف اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ، امروز در آیین اهدای نخستین جایزه جهانی گوهرشاد، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، گفت: اقدامات ماندگاری توسط بانو گوهرشاد انجام شده که خیر و صدقه جاری به حساب می‌آید و این اقدامات قابل تقدیرو ماندگار است.

وی با بیان اینکه اولین واقف در جهان اسلام و صدر اسلام حضرت علی(ع) است، افزود: در بین زنان اولین واقف حضرت زهرا(س) است که اسوه و الگو برای زنان و مردان در عرصه نیکوکاری است، تا در این امر انسانی بر یکدیگر پیشی بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در نیکوکاری هیچ تفاوتی میان زن و مرد نیست، افزود: انجام عمل خیر برای یک فرد نیکوکار موجبات تطهیر و تثبیت جسم و روح را فراهم می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی، گوهرشاد خانم را یکی از دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع) خواند و افزود: با بررسی تاریخی زندگی ایشان در می یابیم که اگر کسی به معارف الهی دل بدهد، منشا تحول خواهد شد.

وی، تعالیم ارزشمند دینی را منشا تحول گوهرشاد بانو بیان کرد و افزود: این تحول باعث خلق یک اثر ماندگار شد که تنها ایجاد یک مسجد نبود بله ارتباط بین مسجد، محل زیارت و زائر ثامن الحجج(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به نقش بسیار مهم بانوان در کارهای مهم خیر و نیک اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی، خواهران و مادران رزمندگان نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از سربازان اسلام ایفا کردند و در مقطع کنونی هم که خانواده شیخ زکزاکی 6 فرزند پسر خود را تا امروز به خاطر حفظ  اسلام از دست داده است .

وی با اشاره به این که اساس فعالیت‌های آستان قدس بر دو اصل وقف و نذر است، ابراز داشت: اقتصاد وقف موجب گسترش فرهنگ و معارف اسلامی می‌شود و پول های اندک مردم که به عنوان نذر به حرم رضوی داده می شود، زمینه ساز کارهای ارزشمند است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha