جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شبستان تبریزی مسجد جامع گوهرشاد

حوزه / مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(علیه السلام) از اتمام پروژه استحکام بنا و بازگشایی شبستان تبریزی مسجد جامع گوهرشاد خبر داد.

به  گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهندس جمشید میرشاهی با اشاره به پروژه بزرگ استحکام بنا و بازسازی مسجد گوهرشاد و شبستان های آن، گفت: با توجه به قدمت بنای مسجد گوهرشاد، در سال 1390 مقرر شد تا بازسازی و مرمت بر روی بناهای مسجد انجام پذیرد که  این بازسازی شامل شبستان های سبزواری، تبریزی، نجف آبادی، میلانی نهاوندی این مسجد نیز می شد.

وی افزود: از مجموع پنج شبستان­ یاد شده، شبستان­های سبزواری و نجف آبادی به مساحت هر یک 350 متر مربع و شبستان میلانی به مساحت 335 متر مربع تا به  امروز تکمیل و تحویل معاونت اماکن متبرکه شده و در دست بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضر رضا(علیه‌السلام) درباره سایر شبستان­ها نیز گفت: با توجه به تاکید  تولیت معزز آستان قدس رضوی مبنی بر رفاه بیشتر زائران و توجه به فضاهای سرپوشیده، سازمان عمران و توسعه  حریم حرم حضرت رضا(علیه  السلام) تلاش شبانه­روزی را برای بازگشایی شبستان های  بزرگ در ایام عزاداری دهه  آخر صفر آغاز کرد، که به لطف الهی این امر محقق و شبستان تبریزی به  مساحت 1126 مترمربع  به  منظور استفاده زائران گرامی تحویل معاونت اماکن متبرکه رضوی شد.

مهندس میرشاهی با بیان اینکه شبستان نهاوندی نیز به مساحت 1100 متر مربع به زودی  تکمیل و آماده استفاده زائران خواهد شد، به  برخی از فعالیت­های انجام گرفته در طی پروژه استحکام بنای مسجد جامع گوهرشاد اشاره و ابراز کرد: در مجموع 6 هزار  و 500 متر مربع از فضای مسجد جامع گوهرشاد تا سطح همکف تقویت  شد که  در طی آن 900 تن تیرریزی، 4400متر مکعب  بتن ریزی، 510 تن آرماتور بندی و 6هزار  و 300 متر مربع قالب بندی انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه  حریم حرم حضرت رضا(ع)  اعلام کرد: همچنین در طی این پروژه 3هزار  و 500 متر مربع سنگ کف نوسازی، 7 هزار  و 500 متر مربع دیوار و سقف نقاشی و 20 عدد درب نصب و رنگ آمیزی شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha