جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار  با جمعي از دانشجويان مسلمان دانشگاه‌هاي فرانسه

حوزه / توليت آستان قدس رضوي با بیان اینکه استكبار، آزادي انديشه و عبوديت خداوند را بر نمي‌تابد گفت: امروز انحرافات اخلاقي و شبهات اعتقادي سهمگين‌تر از امواج طوفان نوح، انسان معاصر را فرا گرفته است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار  با جمعي از دانشجويان مسلمان دانشگاه‌هاي فرانسه كه در تالار ولايت حرم مطهر رضوي برگزار شد، جوانان دانشجو را به جست­وجو در مسير كشف حقايق و آزادانديشي در وقايع دنيا دعوت و ابراز کرد: امروز نظام سلطه از هيچ تلاشي برای انحراف اذهان عمومي،‌ محدود كردن افكار، جلوگیری از آزادي انديشه و عبوديت خداوند فروگذار نيست.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، ايران اسلامي را پرچم دار حفظ كرامت انساني در جهان خواند و تاكيد كرد: آنچه كه امروز مورد اختلاف ايران اسلامي با مستكبران بوده، صيانت از كرامت انسان‌هاست؛ كرامت همان موضوعي است كه استكبار سال‌هاست در فلسطين، سوريه، يمن و عراق آن را پايمال مي‌كند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري، زيارت را فرصتي مغتنم براي ظرفيت‌سازي انسان در محضر امام معصوم(عليه السلام) خواند و با بيان اينكه آستان قدس رضوي مدرسه بزرگ انسان سازي و ظرفيت‌آفريني است، تصريح كرد: زيارت فرصتي مغتنم است كه انسان مي‌تواند از آن براي بالا بردن ظرفيت‌هاي معنوي خود در برابر هجوم فرهنگ مبتذل مغرب زمين و حفظ اخلاق در تهاجمات فرهنگي استفاده كند.

توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه كرامت انساني اشاره کرد و با بيان اينكه كرامت بر دو نوع «ذاتي» و «اكتسابي» است، توضيح داد: كرامت ذاتي آن لطف الهي بود كه پروردگار متعال در وجود همه انسان‌ها قرار داده است. اما آن وجهي كه موجب تعالي بشر و طي طريق سعادت مي‌شود، كرامت اكتسابي است كه جز در پرتوي تربيت قرآن كريم به عنوان كتاب كامل و پيامبران و ائمه اطهار(ع) به عنوان انسان‌هاي كامل، ميسر نمي‌‍‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري، اهل بيت عصمت و طهارت(عليه السلام) را قرآن‌هاي ناطق ناميد و گفت: اگر انسان تحت تاثير آموزه‌هاي الهي، قرآن و ائمه اطهار(عليه السلام)‌ قرار نگيرد، قطعا در برابر تهاجمات عظيم نفساني و شياطين خارجي نمي‌تواند مصون بماند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، با بيان اين مطلب كه كرامت تنها در سايه آموزه‌هاي قرآن و حضرات معصومين(عليه السلام) كسب مي‌شود، بر لزوم وجود تصميم‌ در زيارت ائمه هدي(عليه السلام) تاكيد و تصريح كرد: زيارت بدون تصميم، كامل نيست و بزرگ‌ترين تصميم در زيارت اهل بيت(عليه االسلام)، همان دعاي «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» زيارت عاشوراست.

توليت آستان قدس رضوي، از مقوله زيارت با عنوان زمينه‌اي مهم در مصون‌سازي جوانان نام برد و اضافه كرد: زيارت يكي از مهمترين‌ زمينه‌هاي مصون سازي جوامع به وي‍ژه نسل جوان در برابر تهاجمات فرهنگي و‌ شبهات اعتقادي بوده و همين موضوع سبب هجمه‌هاي مختلف بر عليه موضوع زيارت شده است.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، مصون‌ساز بودن زيارت را ترجمه ساده حديث «سلسله الذهب» معرفي و عنوان كرد: امروز انحرافات اخلاقي و شبهات اعتقادي سهمگين‌تر از امواج طوفان نوح انسان معاصر را فرا گرفته و در اين شرايط تنها راه نجات و عاقبت بخيري بشريت، پناه جستن به قلعه مستحكم ولايت و كسب كرامت از ائمه اطهار(عليه السلام) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha