شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرانسوی‌ها با پوشش کامل به دریا رفتند

حوزه/ در تصاویر منتشر شده از تجمع اعتراضی شهروندان برتانی، دیده می‌شود که زنان و مردان با لباس کامل و پوشش اسلامی به داخل دریا رفته‌اند تا به این شکل خشم خود را از تصویب قوانین ضداسلامی در فرانسه ابراز کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک گروه 30 نفره از مردم شهر برتانی در شمال غربی فرانسه، در اعتراض به ممانعت از حضور زنان محجبه در سواحل فرانسه و انتشار ویدئوهای برخورد پلیس فرانسه با مسلمانان، تصمیم گرفتند با لباس کامل به دریا بروند.

در تصاویر منتشر شده از این تجمع اعتراضی دیده می‌شود که مردم با لباس کامل و پوشش اسلامی به داخل دریا رفته‌اند تا به این شکل خشم خود را از تصویب قوانین ضداسلامی در فرانسه ابراز کنند.

این تجمع اعتراضی توسط یک گروه محلی حقوق خانواده تشکیل شده و هدف آنان ایستادگی در برابر قوانین ممنوعیت بورکینی (مایوی اسلامی) در 30 ساحل فرانسوی بوده است. جنجال‌های اخیر در ممنوعیت بورکینی در پی تصمیم مقامات فرانسوی علیه پوشش اسلامی در کن، جزیره کورس، لو توگوت آغاز شده و به تدریج دیگر شهرداران فرانسوی نیز آن را اجرایی کردند. این اقدام مقامات فرانسوی مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مفسران در سرتاسر فرانسه و دنیا قرار گرفت که معتقدند بورکینی دسترسی زنان مسلمان به ورزش و تجارت را امکان پذیر ساخته است. خشم جوامع عمومی زمانی به اوج رسید که تصاویر مربوط به آزار و اذیت یک زن مسلمان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری منتشر شد. در این تصاویر دیده می‌شود که چهار افسر پلیس فرانسوی سرتاپا مسلح یک زن مسلمان با روسری آبی را احاطه کرده و او را مجبور به برهنه شدن می‌کنند.

یکی از اعضای این گروه در مصاحبه خبری گفت: این زنان مسلمان نیز شهروندان فرانسه هستند و قوانین ضدبورکینی جفا علیه شهروندان و غیرقابل تحمل هستند.

مونیک پریووست، که تجمع اعتراضی را در ساحل سازمان داده نیز گفت: هدف ما نشان دادن همبستگی با زنان مسلمان و محکوم کردن ممانعت از پوشش اسلامی در فرانسه بود. به این ترتیب تصمیم گرفتیم با لباس کامل در ساحل دریا حاضر شده و با زنان مسلمان اعلام همبستگی کنیم.

تصاویر منتشر شده از این تجمع هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

درحالی که دادگاه عالی فرانسه ممنوعیت پوشیدن بورکینی در سواحل این کشور را به حالت تعلیق درآورده است، اما مسئولین محلی نیس و شهردار این شهر حاضر به پذیرش این حکم نشدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha