یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلوگیری از ورود مادران محجبه به مهدکودکی در فرانسه

حوزه/ دو زن مسلمان که حجاب اسلامی به تن داشتن توسط ۲ مرد فرانسوی که مدعی بودند زنان باحجاب نباید اجازه ورود به مهدکودک را داشته باشند، متوقف شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از businesstimes.com، روز گذشته از ورود دو تن از مادران مسلمان در جزیره فرانسوی کورس که حجاب اسلامی به تن داشتند و قصد داشتند فرزندانشان را به مهد کودک ببرند جلوگیری به عمل آمد.

این حادثه زمانی اتفاق افتاده که دو تن از والدین مسلمان، در روز آغاز سال تحصیلی کودکانشان را به مهدکودکی در بونیفاچیو در جنوب جزیره کورس برده بودند.

به گفته دادستان محلی اریک بویلارد این دو زن که حجاب اسلامی به تن داشتند توسط دو مرد فرانسوی متوقف شدند که مدعی بودند این زنان نباید با حجاب اسلامی اجازه ورود به داخل مهدکودک را داشته باشند!

بویلارد در ادامه گفت: پلیس و بازرسان مدرسه به صحنه فرستاده شدند و ماجرا بدون بروز هیچ خشونتی ختم به خیر شد.

در حالی که به تن داشتن هر گونه نماد مذهبی برای دانش آموزان و معلمان در مدارس فرانسوی ممنوع می‌باشد، و مسلمانان فرانسه حق داشتن حجاب در مدارس و دانشگاه‌های این کشور را ندارند، اما چنین محدودیت‌هایی برای والدین وجود ندارد و این حادثه یک نمونه از تنش‌های اخیر پیش آمده در جامعه فرانسه می‌باشد.

از جمله چنین تنش‌ها و مناقشاتی، ممنوعیت پوشیدن بورکینی توسط مسئولان محلی در بعضی از شهرهای فرانسه می‌باشد که این مسئله نیز سبب ایجاد تفرقه در جامعه فرانسه شد و درحالی که کار به دادگاه این کشور کشیده و حکم به نفع مسلمانان صادر شد اما همچنان شهرداران شهرهای فرانسوی از حضور زنان مسلمان با مایوی اسلامی در سواحل فرانسه جلوگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha