شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حمله پلیس فرانسه به یک مدرسه اسلامی به اتهام تدریس ایدئولوژی افراطی

حوزه/ مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دانش آموزان یک مدرسه اسلامی در ویلیه سورمرن در معرض شستشوی مغزی قرار داشته‌اند و این کودکان در خطر تبدیل شدن به تروریست‌ها بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به گفته وزارت امور داخلی فرانسه، آخر هفته گذشته پلیس فرانسه به یک مدرسه اسلامی در این کشور که مدعی می‌شود ایدئولوژی افراط‌گرایانه به کودکان آموزش می‌داده یورش برده و این مدرسه را تعطیل کرده است.

به گفته مقامات فرانسوی این مدرسه اسلامی با نام «مدرسه زنبورهای کوچک»، به طور غیرقانونی در مسجد الاصلاح در شهر ویلیه سور مرن فعالیت می‌کرده و 4 معلم در این مدرسه به 15-20 دانش آموز در گروه سنی 6-12 سال آموزش می‌داده‌اند.

برپایه این گزارش به نقل از dailycaller.com، مقامات فرانسوی در یک مصاحبه خبری مدعی شده‌اند که این کودکان در معرض شستشوی مغزی قرار داشته‌اند و دادستان نیز گفته است که این کودکان در خطر تبدیل شدن به تروریست‌های داعشی بوده‌اند. در این ماجرا پلیس 3 مرد از جمله روحانی این مسجد را دستگیر کرده است.

در این میان سخنگوی این مسجد در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفته است: ما اتاق بزرگی در طبقه اول مسجد را اجاره داده بودیم. 3-4 معلم در این کلاس‌ها درس داده و تصور می‌کردیم که همه چیز روبه راه است. ما دچار کمبود بودجه بودیم و با اجاره دادن فضای مسجد به عنوان کلاس درس قصد پرداخت قبض برق و آب مسجد را داشتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha