پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیوستن فرانسوی‌ها به داعش در سال اخیر ۴ برابر کاهش داشته

حوزه/به گفته وزیر کشور فرانسه، در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۶ پیوستن فرانسوی‌ها به داعش کاهش ۴ برابری داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از رویترز،  برنارد کازو وزیر کشور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد شهروندان فرانسوی که قصد پیوستن به داعش را داشته‌اند در سال 2016 نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است که دلیل اصلی آن شکست‌های اخیر این گروهک تروریستی عنوان شده است.

فرانسه که پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان اروپا محسوب می‌شود در سال‌های اخیر یکی از مراکز اصلی سربازگیری گروهک تروریستی داعش بوده و تاکنون صدها نفر از شهروندان فرانسوی فریب وعده‌های تروریست‌ها را خورده و به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق سفر کرده‌اند.

کازو در صحبت با مامورین امنیتی در وزارتخانه گفت: با در نظر گرفتن اینکه در 6 ماهه نخست سال 2016 تنها 18 نفر از فرانسه به داعش مهاجرت کرده‌اند، این رقم با توجه به رقم 69 نفر در دوره زمانی مشابه در سال 2015 کاهش چهار برابری داشته است.

کازو کاهش پیوستن فرانسوی‌ها به داعش را به خاطر شکست‌های گسترده اخیر این گروه دانسته، و مدعی شد که تلاش‌های ضدتروریستی دولت فرانسه نیز در این امر موثر بوده است.

طبق آمارهای وزارت کشور فرانسه که روز سه شنبه اعلام شد، 689 شهروند فرانسوی هنوز در منطقه تحت کنترل داعش زندگی می‌کنند که 275 نفر آنان را زنان و 17 نفر آنان را کودکان جنگجوی زیر سن قانونی تشکیل می‌دهند. ارقام وزارتخانه همچنین نشان داد که بیش از 900 نفر دیگر از فرانسویان نیز تلاش داشته‌اند به داعش بپیوندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha